*Minnie Mus* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Tror dere at dere kommer til å skaffe en ny hund når den dere har nå dør??
Gemini77 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Nei, ikke sånn jeg føler det nå med tanke på arbeidet det medfører å ha hund og små barn. Men kanskje jeg føler det anderledes når barna er store og mer selvstendig og kan være med å dra lasset istedenfor at vi voksne bruker all energi på å få kabalen med hund og barn til å gå opp...
♥binna♥ Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Akkurat sånn føler jeg det også! Har nesten konstant dårlig samvittighet for vofsen som før barna kom fikk mosjon og kos og trim for hjerne daglig mens nå kommer i siste rekke stakkar:( Men når barna blir større og klarer seg mer sjøl vil jeg gjerne ha en hund igjen.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jepp, men vi kommer til å gjøre det før den vi har nå, dør. Håper jeg. :-) Hvis hun ikke plutselig dør fra oss, da. Hun er bare 4 1/2 år foreløpig, så vi bør kunne ha henne i nærmere 10 år enda.
Heira☆ Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Nei, vi kommer ikke til å skaffe oss ny hund. Vi har det sånn som flere her, konstant dårlig samvittighet. For hunden kommer nok dessverre bakerst i rekka (
noLadyjustME Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg må nok ha hund ja!:)Vofsen er bare 2 1/2 år, men livet er flott med hund i familien..Klart det er litt tiltak til tider, men lillegutt og hunden er familien min så kan ikke se for meg noe annet..Er i grunn glad han er der og minner meg på dagens trim!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Vi har 3 bordere collies, og vi kommer nok til å stadig skaffe oss nye hunder. De er jo arbeidshjelpa vår! Har hele tiden 2 som er i "drift", dvs som kan brukes som gjeterhunder. Den 3 er reserve/kosehund. Han begynner å bli gammel nå, 9 år trur eg.. Så når han er borte har vi fortsatt 2 som vi bruker til gjeting/sanking av sauene. Siden de er flere sammen aktoviserer de hverandre en god del. Det er 100 km i timen straks de kommer ut av hundegården. Holder jo hund litt på en annen måte en de fleste her inne da. Hundene bor i hundegår og er minimalt inne i huset! Et spesielt trekk med gjeterhundene er jo at de ELSKER å rulle seg i møkk! DEtte gjør de for å kamuflere lukta si slik at ikke sauene skal lukte dem når de "er på jobb". Kan jo ikke drive å vaske de hver gang heller, da fjerner vi jo fettstoffet i pelsen som gjør at de faktisk KAN vær ute hele døgnet
Gunda Gråtass Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg har to hunder, og kommer nok alltid til å ha hund(så lenge helsa tillater det, ihvertfall!). Det er mye "jobb" med å oppdra en valp og til tider ganske tidkrevende å trene og trimme den voksne hunden, men absolutt verdt det! Synes det er helt hærlig å gå en lang tur med bikkja, eller ta en treningsøkt...komme bort fra hus, "mas og kjas"!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Vi har en hund nå.. Blir 10 år gammel nå i Juni.. Og vi kommer ikke til og skaffe oss ny hund med det første.. Om noen gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå