Gå til innhold

Dere som har hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere at dere kommer til å skaffe en ny hund når den dere har nå dør??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke sånn jeg føler det nå med tanke på arbeidet det medfører å ha hund og små barn. Men kanskje jeg føler det anderledes når barna er store og mer selvstendig og kan være med å dra lasset istedenfor at vi voksne bruker all energi på å få kabalen med hund og barn til å gå opp...

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg det også! Har nesten konstant dårlig samvittighet for vofsen som før barna kom fikk mosjon og kos og trim for hjerne daglig mens nå kommer i siste rekke stakkar:(

Men når barna blir større og klarer seg mer sjøl vil jeg gjerne ha en hund igjen.

Skrevet

Jepp, men vi kommer til å gjøre det før den vi har nå, dør. Håper jeg. :-) Hvis hun ikke plutselig dør fra oss, da. Hun er bare 4 1/2 år foreløpig, så vi bør kunne ha henne i nærmere 10 år enda.

Skrevet

Nei, vi kommer ikke til å skaffe oss ny hund. Vi har det sånn som flere her, konstant dårlig samvittighet. For hunden kommer nok dessverre bakerst i rekka :o(

Skrevet

Jeg må nok ha hund ja!:)Vofsen er bare 2 1/2 år, men livet er flott med hund i familien..Klart det er litt tiltak til tider, men lillegutt og hunden er familien min så kan ikke se for meg noe annet..Er i grunn glad han er der og minner meg på dagens trim!

Skrevet

Vi har 3 bordere collies, og vi kommer nok til å stadig skaffe oss nye hunder. De er jo arbeidshjelpa vår! Har hele tiden 2 som er i "drift", dvs som kan brukes som gjeterhunder. Den 3 er reserve/kosehund. Han begynner å bli gammel nå, 9 år trur eg.. Så når han er borte har vi fortsatt 2 som vi bruker til gjeting/sanking av sauene. Siden de er flere sammen aktoviserer de hverandre en god del. Det er 100 km i timen straks de kommer ut av hundegården. Holder jo hund litt på en annen måte en de fleste her inne da. Hundene bor i hundegår og er minimalt inne i huset! Et spesielt trekk med gjeterhundene er jo at de ELSKER å rulle seg i møkk! DEtte gjør de for å kamuflere lukta si slik at ikke sauene skal lukte dem når de "er på jobb". Kan jo ikke drive å vaske de hver gang heller, da fjerner vi jo fettstoffet i pelsen som gjør at de faktisk KAN vær ute hele døgnet

Skrevet

Jeg har to hunder, og kommer nok alltid til å ha hund(så lenge helsa tillater det, ihvertfall!). Det er mye "jobb" med å oppdra en valp og til tider ganske tidkrevende å trene og trimme den voksne hunden, men absolutt verdt det! :) Synes det er helt hærlig å gå en lang tur med bikkja, eller ta en treningsøkt...komme bort fra hus, "mas og kjas"!

Skrevet

Vi har en hund nå.. Blir 10 år gammel nå i Juni.. Og vi kommer ikke til og skaffe oss ny hund med det første.. Om noen gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...