Gå til innhold

Mer konfirmasjonsforberedelse:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi blir ca 65 stk i konfirmasjon, - Hvor mange kaker trenger jeg da? Vi skal ha koldtbord først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke, men svigermor mente at vi måtte regne 9 mann pr kaka til bryllupet og da hadde vi kaker ut året ;-)))))

Skrevet

Man trenger mindre kaker enn man tror. Gjestene har jo ofte spist seg gode og mette først, så et par kakestykker til hver burde holde.

Men, jeg er en skikkelig kakemons, så liker å smake på forskjellige kaker. Og, da baker jeg gjerne litt mer enn man trenger. Synes det er så fint å se på et stort kakebord med masse forskjellige kaker! Og, koselig å invitere naboer på besøk senere da, og kanskje konfirmanten har noen hun vil be i etterlag? Samt, mange kaker går fint an å fryse, og da har man noe på lur i tilfelle uventet besøk (eller selv bare blir litt kakesugen). Slik tenker nå jeg :-)

Skrevet

På en vanlig rund kake regner man 12 kakestykker. For at alle skal få et kakestykke hver, trenger du altså 5 kaker. Sleng på en ekstra, så har du mer enn nok vil jeg tro. Min erfaring er at det alltid er for mye kake. Det spørs jo hvor kakeglade gjester dere skal ha og hvor mange etterpå-lag du har lyst til å ha ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...