Gå til innhold

Fuck folk flest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må leses. Applauderer og ler så jeg griner.

"Politikerne. De kryper til korset, legger seg flate, tar selvkritikk. De har begått løftebrudd, den alvorligste av alle forbrytelser, den groveste synden i vår moderne svartebok, og media er nådeløse.

Media. De er folkets røst, de svakes forsvarer, de stummes talsmenn. De setter saker på dagsorden, sjelden mer enn én om gangen, og blottstiller politikernes udugelighet. Vi kan ha så mange valg vi vil, men alle vet at det er meningsmålingene som teller.

Folk flest. De utgjør til enhver tid ca. 30% av befolkningen. De er bortskjemte og egoistiske, kan knapt lese og skrive, gomler Grandiosa mens de ser Big Brother og Holmgang på tv, ringer inn og gir sin støtte til Siv og Hagen med skingrende indignasjon, reiser på chartertur til Syden og insisterer på å bestille Sex on the Beach på dialekt. De vil ikke dele, ikke yte, ikke tenke for hardt, ikke se for langt frem. De vil ha brød og sirkus, og heldigvis for dem; brødkurvene er for tiden overfylte, og sirkuset er aldri lengre unna enn fjernkontrollen.

Jeg. Jeg er en arrogant jævel som fullstendig mangler respekt for grasrota. Jeg rakker ned på folk flest, jeg er en av FrPs nyttige idioter. Jeg blir skjelt ut i fete typer i tabloidene jeg ikke engang gidder å lese. Men jeg gir faen.

Fuck folk flest! Jeg nekter å være med i den nedadgående spiralen der velgerne blir stadig dummere, mediene enklere og politikerne mer og mer populistiske. Det er greit å kritisere politikerne, men de som virkelig burde legge seg flate og krype til korset er velgerne, de som underminerer demokratiet ved å besmitte hele samfunnet med sin groteske idioti. De fortjener ikke min respekt, og bør skjerpe seg eller ta konsekensene.

Jeg etterlyser en samfunnsdebatt der også mediene og velgerne settes under lupen og kritiseres, en diskusjon om verdier, holdninger og visjoner, en ny opplysningstid der flosklene og klisjeene byttes ut med løsningsorientert selvransakelse.

Vi kan ikke bli enige. Vi skal ikke bli enige. Noen av oss skal være markedsliberale, andre sosialistiske, og så skal vi inngå kompromisser. Det er slik sosialdemokratiet er blitt til. Men verken sosialdemokratiet eller andre demokratier kan overleve i et Se & Hør-samfunn der stadig flere er passive tilskuere i stedet for aktive deltakere.

Samfunnet skal ikke være et realityprogram der seerne kan stemme ut politikere som har vært uheldige med slipsknuten eller rettetangen. Et slikt samfunn kan ikke lenger gjøre fremskritt, bare bittesmå tilbakeskritt som før eller siden vil ende opp med tomme brødkurver og jævlig dårlig sirkus."

http://www.vgb.no/13540/perma/231353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden folk flest kun utgjør 30%, har vi jo 70 % igjen som kan redde oss fra den nedadgående spiralen.

Skrevet

Jeg bifaller overskriften i alle dens betydninger.

Skrevet

Joda, enig i det!

Skrevet

Det morsomste er tross alt kommentarene til bloggen der FRPere kaster seg på og er så hjertens enig med bloggeren...

Skrevet

"Ikke si det høyt, men vi er den kulturelle eliten".

Stilett.

Skrevet

Her går det forresten i joggesko med hull på tuppen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...