Gå til innhold

Hva hvis FAR flytter langt bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange innlegg om at mor ønsker å flytte bort, og en del meninger rundt dette.

Hva hvis det er omvendt? At far flytter til et sted langt borte. Har han "lov" til det. Det innebærer jo bla. at mor må betale halve kostnaden på fly/tog når det skal være samvær hos far på hans nye hjemsted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok mer akseptert at far flytter bort en mor, fordi om far flytter bort nekter han seg selv kontakt med barna. om mor flytter nekter hun far kontakt med barna

men det er jo like ille for barna uansett.

både som mor og som far burde man tenke nøye igjenom hva som tjener barnet best. noen ganger innebærer det og flytte, andre ganger ikke.

Skrevet

Han nekter seg selv jo ikke kontakt, det blir bare litt mer arbeid å arrangere, samt at mor får litt mindre hjelp til avlastning sporadisk.

Skrevet

spørs litt hvordan man ser det, men flytting resulterer ofte i mindre samvær. derfor skrev jeg "nekte seg selv samvær"

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noe konkret regelverk på dette, men husker litt fra da mine foreldre skilte seg (12 år siden nå). De hadde en eller annen avtale om at ingen av dem kunne flytte lenger enn innen fylket og da begrenset jo avstanden seg naturlig. Vet ikke om dette er vanlig, men kan jo være greit å sjekke ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...