*shehasmyheart* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Kvalme! Jeg er ekstremt kvalm! I dag ble jeg rett og slett senge-liggende. Og det er jo ikke akkurat supert når jeg har en snuppe på 1 1/2 løpende rundt her;) Far måtte komme hjem fra jobb i dag. Noe bedre nå i kveld heldigvis. Men over til spørsmålet: Er dere kvalme bare om morran? Kvelden? Her er det egentlig hele dagen:( Prøver Postafen nå.Så får vi se:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Kan du ta postafen når du er gravid??? Jeg er mest kvalm om morgenen. Da brekker jeg meg, og trenger lang tid for å få i meg litt mat. Kjenner kvalmen er der hele døgnet. Men midt på dagen er den best. Om kvelden kommer den tilbake..
ak81 Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Hei! Du bør helst ikke ta Postafen under graviditet uten å ha tatt det opp med legen. Legen vil bare anbefale deg laveste dosering i en meget kort periode. Hva med å prøve Sea-band?Helt ufarlig, og mange har fått veldig god effekt av dette!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 hei, anbefaler deg å ta en titt inn på forumet "svangerskapskvalme", der står det masse tips. Går helt greit å ta postafen i en periode, men hadde bare tatt det om det var helt nødvendig. Er selv hjemme sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme på 7nde uke og her er det døgnet rundt. Har prøvd det meste, men ingenting funker, men for noen gjør det så er vel verdt et forsøk. Det er helt forferdelig å gå sånn, og man blir tappet for energi. Håper det går over snart, for mange er uke 12-14 bra uker, noen før og noen etter. Noen går til ungen er ute. God bedring...
*shehasmyheart* Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Hei:) Det var jordmor og fødselslege/gynekolog som sa at jeg kunne prøve postafen... Så jeg gikk ut fra at det var greit... Jeg har tatt i dag, og det hjalp:) Takk for tips, jeg tar en titt der jeg:)
AO3 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Huff, dette høres kjipt ut. Jeg er ikke så kvalm lenger, får bare noen plutselig kvalme/brekningsanfall noen få ganger daglig som varer i bare noen få sekunder, så det er ikke noe problem å takle. Jeg hadde ca tre uker hvor jeg var kvalm HELE tiden, det var mye verre! Krysser fingrene for at det bedrer seg for deg også! Hvor langt har du kommet?
*shehasmyheart* Skrevet 4. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2008 Takk for svar:) Jeg er 6 uker på vei. Så fortsatt lang vei igjen. Sist svangerskap var jeg kvalm og spydde stort sett hele tiden. Så jeg håper virkelig at det ikke blir sånn denne gangen! Får ta en dag av gangen:) Og så SÅ sulten! Blir helt overgitt. Må jo spise hele tiden jo;) Men alt er verd det!!! Er bare litt tungt akkurat nå
Mamma*til*3 Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Jeg er 7+5, og har tatt postafen i ca en uke. Det hjelper meg veldig! Klarer meg med 1/2 tabl om morgenen, og så tar jeg 1/2 om kvelden, akkurat når jeg legger meg, for da virker den fortsatt om morran slik at jeg slipper å spy opp vitaminer og kvalmestillende og deretter lure på hvor mye som er absorbert... Legen min skrev ut resept på 100 stk, det er jo svindyrt å kjøpe de små pakkene de selger reseptfritt på apoteket. Hun ba meg ta så lite som mulig. Det skal nevnes at jeg i mitt første svangerskap ikke turte å ta noe som helst for kvalmen, livredd for å skade babyen! Og spydde fram til to mnd før fødsel. I mitt andre svangerskap hadde jeg en ettåring å ta vare på midt oppi min egen fæle kvalme. Da bet jeg i det sure eplet jeg trodde det var, og begynte å ta postafen. Det ble redningen for meg! Da klarte jeg å være litt mamma for ettåringen, og spydde ikke tre ganger pr dag som jeg gjorde med førstemann.Kvalmen gikk over etter "bare" 16-17 ukers tid med nr 2. Og jeg er ikke i tvil... Jeg tar heller postafen og redder meg selv og de to barna vi har. Andremann var veldig frisk og fin, og det er jo som kjent ikke farlig å ta postafen så lenge en ikke oversrider doseangivelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå