Hønemor ___ Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg er oppvokst med hund , og vi familen hadde en rottweiler vi måtte desverre avlive for 1 år siden. vi har ikke hatt hund siden , da jeg begynte på skolen.savnet etter hund er enormt , noe som sambo ikke kan skjønne for han er ikke så veldig opptatt av dette med dyr. så dette er også et diskusjons moment , noen som har opplevd det samme? Men uansett... vi fikk oss en katt i høst som 2 åringen vår plager så masse. så tenker jeg at kanskje det blir slitsomt med en hund nå siden 2 åringen vår er sånn. men så tenker jeg at hvis vi venter nå så kommer det jo en til etterhvert.. må vi vente til den også er 3-4 år da... da blir det jo maaaange år til vi kan få oss hund da. Hva synes dere? og er det noen erfaringer med det å ha hund og barn?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Det som er det store spørsmålet her er om du er motivert for å lære 2-åringen din at den ikke må plage dyr. Da bør man jo nesten starte med katten, og lærer den seg ikke å behandle denne pent, er det liten vits i å skaffe flere dyr. Og det er jo heller ikke slik at en som er litt eldre nødvendigvis behandler dyret noe bedre. Dette er en del av oppdragelsen, som etter min mening er veldig viktig at barn får med seg tidligst mulig.
Hønemor ___ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg tar min 2 åring vekk og sier nei .. og han ler.. så tar jeg opp pusen og koser med den. men han går på med en gang igjen. men han koser også med pusen . men en vet aldri. Noen andre tips på hvordan jeg kan gjøre det? vi hadde hund til minsten var litt over 1 år og det gikk jo veldig bra ..
På`n igjen ;-) Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Vi har tre hunder, og en 2-åring..Det går kjempefint. Nå var jo hundene allerede i hus, før han kom til verden..men like vel..Han lærte fort at hundenes seng, og bur.. er kun hundenes.. Der skal de få være i fred. Når det gjelder å skaffe hund mens man har småtroll, så husk på at det kanskje ikke alltid er like enkelt for en valp..Det krever litt mer læring både for to åringen og valpen.. Her i huset går alt knirkefritt.. Hundene får være i fred, stort sett.. De er jo aldri sammen uten tilsyn...En hund er en hund, og en toåring, som toåringer flest..Så uansett hvor knirkefritt det går, så kan det alltid være noe.. Stoler aldri 100% på hundene..Uhell kan skje fort.. bare det at barnet tråkker på halen kan få konsekvenser..Men dette vet du sikkert fra før..:-) Lykke til uansett hva valget blir..
Promp Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Vi fikk hund når datteren var 2,5 år. Hun er full av empati, medfølelse og utrolig glad i dyr. Og vi fikk en liten valp inn i huset, og var faste og bestemte med dem begge fra dag 1. Og det har gått så fint! De har på en måte vokst opp sammen, og har stor glede av hverandre. De er også veldig avhengig av hverandre, og sitter sammen i sofaen og koser seg! Jeg er nok veldig heldig med datteren min som er så flink og grei, og vi valgte også en hunderase som ikke er så altfor krevende! Må også si at mannen min ikke er hundemann, men det har helt snudd seg etter vi fikk vår hund, det er en perfekt rase for oss og egentlig for de fleste småbarnsforeldre! (Rasen er Whippet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå