Gå til innhold

finnes det paracet til babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det i såfall? og når skal dette brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada,vi har paracet 0-4 mnd stående i skapet. Har måttet gi 2 ganger når hun var forkjøla,og hadde feber.. Men det er når de har feber at dette skal brukes da. Eller har smerter.. Det kommer i form av stikkpiller! :)

Skrevet

Ja, man får Paracet stikkpiller.

En styrke for de under 4 mnd, og en for de fra 4-18 mnd.

Skrevet

Ja, du får stikkpiller. Husker ikke mengden, men en frem til 4 mnd, og en med 125 mg etter 4 mnd. Skal brukes i samme tilfeller som til voksne.

Skrevet

vi fikk beskjed på apoteket at det faktisk er viktigere å få stikkpiller etter riktig vekt på barnet enn etter alder. vi feks kunne ikke bruke den opptil 4 mnd når snuppen var 3 mnd fordi han veide mere enn det som stod på pakkningen.

Skrevet

Her må jeg bare dele min erfaring! Og si at det finnes også flytende Pinex! Med kjempegod jordbær smak. Grunnen til at jeg sier det er at paracet fra 4 måneder bare går opp til 12 kilo! Og de fleste leger(!) sier at det 125 mg ikke er nok etter 10 kg.

Jeg har en sønn med alvorlig astma som har vært syk omtrendt hver uke siden han bare var få måneder. Heldigvis på tross av all sykdom er han en stor og robust gutt som rundet 11 kg allerede da han var 10 måneder.

siden før han ble så stor følte jeg sjeldent at paracet hjalp. Men så anbefalte en dame på apoteket men flytende pinex. Denne er genial fordi du kan dosere mer nøye etter vekt!!! Helt genialt og sønnen min får en skikkelig nattesøvn selv med feber etc!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...