Gå til innhold

Uke 37 og forkjøla... TUNGT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, får så vondt i bihulene når jeg er forkjøla. Ondt i tennene, halsen, hodet og er rett og slett varm og kaldsvetter. Har heldigvis ikke feber.

Får i meg omega3, honning i te og C-vitamin. Noen andre tips? Vil bli frisk, har en del og gjøre før fødsel :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta Paracet (jordmor og lege sa jeg fint kunne ta 2 i døgnet) og bruk saltvannspray og Otrivin (det har jeg også fått beskjed om av legen). NB! Legg hodet godt bakover, ta saltvannspray først og deretter Otrivin. Når du har hodet bøyd bakover, renner sprayene nedover og bakover i alle kanaler, slik at også bihulene får lindring.

Ellers så har jeg brukt Repsils med sitron og honning mot sår hals - det har lindret godt:-)

Riktig god bedring!

Skrevet

Bare hyggelig:-) Har selv vært kronisk forkjølet i nesten 2 mnd, holdt på å bli gærn. Nå har det omsider sluppet taket, etter at jeg selv gjorde slik jeg beskrev over. Og nå har jeg endelig overskudd til å gjøre de siste forberedelsene før småen gjør entre (er i uke 38)

Lykke til videre:-)

Skrevet

Jeg lagde meg en stor beholder med smoothie, av bær & frukt (masse friske vitaminer )- og helte innpå. I tillegg spiste jeg mengder med grønnsaker (løk er bra!) , og forkjølelsen var på retur dagen etter. Det henger selvsagt litt i, men det verste ga seg:-)

Drikk også mye vann, det renser. Pluss ikke minst; hvil deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...