Gå til innhold

Har noen her sydd sin egen mei-tai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å prøve, men er redd det blir bare pes og stress og at jeg ender opp med å ha brukt masse penger på materialer og et produkt som ikke funker... Kanskje like greit og bare kjøpe....

Noen med erfaringer eller synspunkter? Bring it on!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nesten =P Ikke helt ferdig ennå, men mangler bare å sy fast det nederste trådstykket! Trur det blir bra =) Må nesten bli ferdig etterhvert også, for har termin om 6 uker...

Fulgte den veiledninga her:

http://tettinntil.no/Instruksjoner_sysiden_asiatisk_meitai1.htm

Trenger jo ikke være så dyrt, det spørs jo på hvor dyrt stoff du velger =) På stoffogstil.no og ikea har de jo masse billige stoffer som egner seg.

Skrevet

Ja, og det var mye lettere enn forventet faktisk. Brukte en kveld til å måle og klippe til, knappenåle det osv og så en kveld hos en venninne med symaskin til å sy alt. Var også redd det ville bli vanskelig og styrete, men det var faktisk lett. Ville tatt dobbel eller trippel søm + 2-3 radermed søm der du syr selene fast til bærestykket og valgt veldig slitesterkt materiale.

Skrevet

Jeg fant lenke til en fin oppskrift inne på syforumet til tettinntil. Anbefaler å ta en titt der, masse tips (men du trenger jo ikke lage like fancy som mei-tai entusiastene lager da).

Skrevet

Søk opp Ulla sin oppskrift på tettinntil.no, den er så godt som idiotsikker;)

Eg har bare sydd meitaier selv, aldri kjøpt og det har fungert bra. Syr for det meste av stoffer fra ikea, jysk, åhlens fordi det er billig og stoff og stil fordi det er bra utvalg (og de har andre ting enn bomull, for eks cord (11 wales) som er kjempefint til meitai)

Lykke til!

Skrevet

Var inne på tettintill før idag, og syns oppskrifta så komplisert ut... Jeg har null erfaring med mei-tai, og syns det var så vanskelig å se for seg hvordan den skulle se ut i virkeligheten... Nå har jeg lest oppskrifta flere ganger, og den er jo et kjemepgodt utgangspunkt :)... (måtte bare legge ungene og konsentrere meg først!!)

Har dere valgt et innsvingt panel, eller et som er rett?

Skrevet

Jeg valgte rett panel, for jeg ante jo ikke hvordan innsving som eventuelt ville passe. Det har fungert helt greit :) Jeg fulgte en svensk oppskrift (måtte bla meg litt tilbake i tråden, den er ikke så populær for den har ikke sånn ramme på panelet men er helt enkel). Den var ganske enkel egentlig, men jeg ville hatt mer polstring i stroppene om jeg skulle somlet meg til å sy en ny en :-)

Skrevet

Vile valgt rett. Innsving er vel mest for de minste barna, men rett fungerer også for de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...