snartmammatil4 Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 jeg har en liten trollunge på snart 18 mnd, han er somregel verdens blideste lille gutt, men i det siste har han begynt å slå:S han er stor for alderen og, så det er ikke noe godt i det hele tatt:/ slår bare meg og pappan, ikke andre unger heldigvis(foreløpig). Noen som har tips til åssen vi kan få han til å slutte? han slår når han blir sinna, skikkelig hardt,midt i ansiktet:S
Gjest Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Slå tilbake...... hehe, tuller bare : ) Sønnen min hadde en periode rundt den alderen selv. Jeg prøvde å ta i mot hånden hans når jeg så det komme, og da så jeg han inn i øynene og sa "sånn gjør vi ikke, det er vondt". De gangene han traff meg latet jeg som om jeg begynte å gråte samtidig som jeg sa "au", da kom han bort og ga meg en klem. I begynnelsen skjønte han ikke hva "au" betydde så jeg var snar med å si "au" hvis han slo seg, slik at han skulle skjønne at "au" er noe man sier når man får vondt og da ble det lettere for han å skjønne at det var vondt. Han har ikke gjort det siden.....jo, forresten, han slo meg i søvne en gang. Vi lå sammen i min seng og sov. Han skulle absolutt sove ytterst (veldig lav seng), så urolig som han ligger så var han på vei ut av senga, men jeg tok i mot han i det han er på vei til å falle, og da våknet han og trodde at jeg var på vei til å dytte han ut av senga, da fikk jeg meg en midt på trynet i ren refleks, var jo komisk da.
snartmammatil4 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 så smart det var å si au når han slår seg, det skal jeg jammen meg begynne med og. Han tar jo ut aggresjonen sin på oss ved å slå, men tror ikke han hadde gjort det hvis han hadde skjønt at det var vondt for oss...håper ikke det hvertfall:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå