Gå til innhold

Ok, hvordan lage middag av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å eksprimentere litt her...

*Kjøttdeig (dere som ikke spiser det, se for dere kyllingkjøttdeig, karbonadedeig eller strimlet kjøtt i stede, JEG foretrekker kjøttdeig ;-))

*En boks bønner i chillisaus

*Ferske sjampinjonger

*Paprika

*Tomater/evt boks med tomat

*???

osv. Går det an å lage noe fornuftig å godt ut av dette tror dere? + sikkert litt mer, men IKKE løk. Hvitløkspulver kan gå.

Så slipp fantasien løs alle dere kokkespirer her inne, jeg trenger hjelp og inspirasjon til å få en god slags gryterett ut av dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare stek og bland sier jeg! Server med ris eller nachos eller noen lefser + guacamole! :) Som en meksikansk gryte på en måte da:)

Skrevet

Jeg hadde laget pizza!

Gryrterett... hmm..

Steke paprika, kjøttdeig og sopp, hell over bønner og tomater i boks, og en dæsj creme fraiche eller rømme eller fløte.

Skrevet

Hm ja, sikkert lurt med noen melkeprodukt i slik at det blir litt mildere til ungene. *notere ned*

Nacho chips som tilbehør er GODT, men ikke så veldig ideelt når man er på slankis, hehe...

Skrevet

Hva med grove wraps ved siden av da?

Jeg som synes det der hørtes veldig midlt ut uten noe ekstra chilli eller noe:) He he.

Skrevet

Hehe... Vi må tilvennes gradvis skjønner du! ;-) Er jo chillisaus i bønnene, er mer en strkt nok det for min sarte gane, for ikke å snakke om 5 åringen sin, men jeg er sikker på at 3 åringen hadde slukt din variant og synes det smakte helt ypperlig :-)

Skrevet

Wok det

Ha nudler eller couscous til.

Minimais, oliven, vannkastanjer...vel egentlig alt du måtte ha i skapet går jo an.

Skrevet

Jeg ville ha plusset på:

Gulrot

1 boks bønner til. f.eks kidney / eller kun en boks med hakket tomat

soltørket tomat

tomatpurre

chili

koriander

kumin

litt sukker

oregano

kanskje en vanilje stang

rømme og tortilla som tilbehør.

Skrevet

He he, men den milde chilisaken rundt bønner gjelder da ikke. Og hvitløk er forresten ikke sterkt selv om smaken kan være kraftig. Prøv slike kinesiske hvitløker om du vil ha en mild hvitløkssmak f.eks:)

Vår på 1,5 år sluker mye sterkere enn dette veldig entusiastisk. Tenker vanen har tatt ham allerede:) Han elsker det faktisk:) Passer jo bra siden vi elsker slikt også. he he

Skrevet

Jeg har ingen av de overnevnte tingene i skapet ;-) Men mais må jo være med i noe sånt ja, helt klart! Woke var en god ide, går det an å woke kjøttdeig altså?

Skrevet

Mmmmm... :-)

Så snille dere er som gir mange gode forslag her!

Ok, o jeg skal bruke chilli, noe jeg aldri i hele mitt liv har brukt før, hvordan i alle dager tilbereder jeg det da? Hakker det i småbiter? Er det noen greier i midten (frø??) som skal være med?

Skrevet

rett og slett chili con carne:-)

server m ris og salat...

Skrevet

Chili con Carne-inspirert gryterett hadde jeg lagt av det du har der:

Stek kjøttdeigen. Ha i tomat (boks), paprika, hvitløkpulver, Kok på svak/middels varme i ti minutter eller så, ha i bønnene, kok i 5 min til. Hvis du vil ha paprikaen sprøere og ikke bløt har du den i mot slutten i stedet. Smak til med salt og pepper, server med brød, evt ris. Rømmeklatt ved siden av hvis du vil mildne det litt.

Bruk soppen til noe annet.

Skrevet

Har hørt navnet chili con carne før, men egentlig aldri sett eller smakt retten, når har jeg jo nor å gå etter i det minste, takker :-)

Skrevet

Ja, du trenger ikke oppskrift, du bare smaker til som du liker det selv da vet du:)

Om du vil ha vekk det sterkeste på chilli så tar du vekk frøene + de festene til frøene. OBS ikke gni deg i øynene etter du har skjært chilli!

Eller du kan bruke chillisaus eller pulver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...