Mayken Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Sambo skal være forlover for en kompis og ingen av oss er noe særlig oppdatert på hva som er vanlig at en forlover skal gjøre. Han driver å planlegger utdrikningslaget, og så fikk han spørsmål om hvilke bil de skulle få kjøre til og fra kirken. oioioi....visste ikke at han skulle ordne det, er heldigvis noen mndr til ennå. Skal forlover da skaffe og betale for transporten til brudeparet? ante ikke at det skulle bli så dyrt å være forlover jeg gitt...hehehe
It's all about me Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Forloverens oppgave er å ordne et eventuelt utdrikkningslag samt å være der som støtte og vitne for bruden/mannen. Å skaffe ditt og datt er de som gifter seg sitt ansvar og økonomiske bekymring.
Bella Swan Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Det har jeg aldri hørt om. Vi skaffet så klart bil selv da vi giftet oss.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Nei, det gjorde ihvertfall ikke vi! Det skaffet dem selv og tror det er det som er vanlig... Samboer og jeg var forlover for et av venneparet vårt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Nei det fiksa vi da selv.....Og i verste fall må vel i hvertfall brudeparet betale??? Nei da får han kjøpe bussbilletter til brudeparet )) Med hilsen om at dette hadde jeg råd til ))
Gjest Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Forloveren til mannen min stilte opp som sjåfør med bilen sin (han har flott bil), men det var fordi han er utrolig grei og veldig stolt av bilen sin, ikke fordi vi forventet det (vi ba ikke om det en gang) eller fordi det er vanlig (så vidt jeg har forstått).
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Min forlover fikset til oss. Ikke til kirken, men fra kirken til festlokalet.
Mayken Skrevet 2. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2008 Så det er ikke vanlig med andre ord? trodde det var noe vi ikke hadde fått med oss jeg, i og med at vi ikke har vært i så mange bryllup og ingen av oss har vært forlover før.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Hmm ... i denne linken står det at brudgommens forlover skal kjøre, men det betyr vel ikke at det er vanlig å betale for det? http://www.dbas.no/Bryllupstips/smlm_forlover/kjetil/forloverens_rolle_og_oppgaver.asp Ble litt usikker ... men det har ikke vært vanlig i bryllupene jeg har vært i hvertfall
oktopus Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Her er skikken at mannens forlover skal fikse bil. Men i praksis tror jeg det er noe mannen og forloveren ordner sammen.
Mayken Skrevet 2. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2008 Kaklehøna: får ikke opp noe på den siden jeg.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Nei, det er ikke vanlig, men jeg vet om forlovere som har fikset noe spesielt i forbindelse med transporten. Har aldri vært borti et brudepar soom har forventet at en av forloverene skulle være ansvarlig for det.. Jeg skal være folover nå, har vært med på reise i forbindelse med kjøp av brudekjole, det kostet 2000 kr. Så er det utdrikningslaget hvor forloverne betaler noe mer enn resten, så det er 1000 kr. Så skal det være ny kjole og nye sko, hvilket fort blir 3000 kr. Også bryllupsgaven da, som blir 1000 kr. Da har dette bryllupet kostet meg 7000 kr, så transporten må de fikse selv
piano♫ Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Skikken her er at fiksing og pynting av bil er mannens og forloverens oppgave. Forloveren til mannen er dessuten sjåfør. Kostnadene ved det betaler selvfølgelig brudeparet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå