Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei:) Har den siste tiden vært plaget med fryktelig halsbrann og sure oppstøt. Får det mest på kvelden uansett hva jeg spiser og ikke spiser, og det er vanskelig og bli kvitt den, før har det hjulpet og drikke melk, spise mandler og/eller ta gravison halsbrann tabletter, men nå helper ikke det heller. Til tider er det så ille at jeg bare må gå og spy, og enda da helper det en kort periode... Flere som har det sånn?? Og hva kan eg gjøre for og bli kvitt det?? Kan liksom ikke slutte og spise heller.... Er forresten 27 + 1 uke i dag...
høygravid med en liten gutt :) Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 prøv sitron i vann eller mandler :=)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Har prøvd mandler, men det hjelper i 10 min, så er det like ille igjen... Huff, blir veldig lei, og nesten litt bekymret..
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg har kjøpt noen tabletter, reseptfritt..i butikken;) Hvit eske, med lilla skrift..kalsium ett eller annet tror jeg, brukte disse i forrige svangerskap også...funker dritbra!
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 HUff ja, plages innmari jeg også.. Spesielt om natta.. Får ikke sove.. Tygger gaviscon tl hele døgnet, men fungerer ikke noe særlig.. Må ta 2-3 tbl om gangen før det har noe virkning.. Og virkningen er uansett kort.. Drikker også masse melk ( h-melk), hjelper en liten stund, men så kommer det igjen.. Æsj altså, er mye verre enn bekkenløsningen dette altså...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Ja, har BL jeg å, og syntes halsbrannen er værre enn det... Har bestemt meg for og ringe legen i morgen tidlig for og høre om jeg kan få time der iløpet av morgendagen, for det er helt uutholdelig. Er sikkert litt pysete å, men er redd det er noe mer alvorlig enn bare vanlig halsbrann så lenge det ikke er noe som hjelper i det hele tatt.. Er så jeg koser meg de stakkars 10 min uten halsbrann om gangen... Takk for at dere tok dere bryet med og svare meg...
3+et lite nurk Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Jeg kjøpte sugetabeletter på apoteket, det hjalp veldig. De smakte mint og pakken var grøø, hvit og rød tror jeg. Husker ikke hva de het, men de funka superbra...
Fia71 Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg er også plaget med halsbrann, men ikke så ille som deg. Det er mest om nettene jeg er plaget. Spiser på Graviston(?) tabletter om kvelden og det hjelper delvis. Hadde vært interessant å høre hva slags råd legen gir deg i morgen (dersom det da dreier seg om "bare" halsbrann). Håper du får noe som hjelper!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2008 Mor til 2 snart 3: Skal holde deg oppdatert i morgen jeg, er spent på hva hun sier jeg å, så håper jeg får en time, om ikke annet at jeg får snakke med henne på tlf...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 prøv samarin, veldig effektivt. og ikke spis for sent på kveld, da blir natten grusom!
Bell Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Jeg fikke en meget god forklaring av legen min på hvorfor Gaviscon ikke funket, gjentar ikke hele her, men Titralack (tror det skrives sånn) inneholder kalk og skulle være mye bedre for gravide mente han. De har funket kjempe godt på meg. Også synes jeg de smaker mye bedre og de kan til og med svelges med vann.
mastermind Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Lovehearts fungerer når du har halsbrann, men ikke når du har HALSBRANN!!!!! tro meg, disse legger du fort vekk når du finner ut hva virkelig halsbrann er. jeg sverget til lh lenge, men ikke nå!!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 eneste som hjelper litt er at du DRIKKER graviscon(smaker medisin, men hold for nesa og drikk ned), tablettene funker ikke lenger når du er så plaget, dette var min store plage forrige graviditet, holdt på og bli gal.
Jorunnn82 Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Prøv øreakupunktur for halsbrann.. Jeg ble i hvertfall kurert og vet om flere som har prøvd d. De 360 kronene jeg betalte var så verdt d:)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2008 Da har jeg vært hos legen i dag, og det var ikke særlig til hjelp... Får nesten bedre svar her inne enn hos legen jeg var hos i dag... (Turnuslege) Hun kunne ikke gi meg noe på resept for og lindre halsbrannen, men jeg fikk beskjed om og bare spise Gravicon og prøve det jeg allerde har prøvd før... Så da får jeg vel bare leve med halsbrannen da... Men fikk da høre hjertelyd i dag da, og det er like herlig hver gang... Skjønt jeg var aldri redd for at det var noe galt med babyen for hu kjenner jeg at det er liv i hele tiden:)
Jorunnn82 Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Du må prøve øreakupunktur.. Jeg ble kurert. Tuller ikke. Har en helt annen hverdag nå enn før. Jeg var hos jordmor som satte nålene.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. april 2008 Ja, får prøve det, skal høre med fysioterapauten min neste gang jeg er der, om han kan gjøre noe med det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå