Gå til innhold

Jeg er så redd de tor jeg skulker jobben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble syk på søndagskvelden, med feber og vondt i kroppen. Har hostet i flere uker, og vært skikklieg tett. Mandag var likesåm,så da ringte jeg jobben og sa jeg ble hjeme. Etterhver begynte jeg å få litt vondt i brystet, så jeg var hos legen på kvelden. han mente jeg hadde bronkitt og influensa og sykmeldte meg, i tre dager, samt jeg må på antibiotikakur.

Nå greier jeg å være oppe, men jeg blir fort sliten og nå begynner tempen og stige igjen. Jeg er absolutt ikke i form til å gå på jobb i mårra, ringte å snakka med sjefen i sted. har fått sykemld for i mårra også. Så det er jo gyldig fravær, og jeg er syk. Jeg jobber i helsevesenet emd syke folk. Det er også en ganske stressfylt arbeidsdag, med lite folk til tider. Og jeg vet hvordan de damene som er gamle i gamet snakker om oss nye som er syke. De mener unge folk er syke for den minste ting osv.

Men jeg er sjelden syk og borte fra jobb, dete rså fall når barna er sjuke. Hva mener dere om å være borte fra jobb? Så har jeg dårlig samvittighet fordi de sikker har gått underbemannet nesten hele uka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en kjeft som takker deg om du går syk på jobb:o)

Kryp under dyna og bli frisk.God bedring.

Men jeg kjenner meg igjen i tankegangen din,hehe,

Skrevet

Om de snakker dritt om syke mennesker som "noe til kaffen", så la dem gjøre det. det finnes ganske mange hurper rundtomkring, og de skal da ikke styre hvordan vi føler oss skal de vel???

Du er syk, det syns kegen din også, og du vet at du ikke klarer å ta vare på dem du skal ta vare på på jobb, vel da kan du skru av den drålige samvittigeten!

God bedring.

Hun over har har rett i at det ikke er en eneste en som takker deg for å å på akkord med degselv!

Skrevet

Jeg er 110% for å være hjemme når man er syk. Det er faktisk slik at jeg kan ha mistet retten til en stooor erstatning fordi jeg gikk på jobb med hodepine!!! Etter et spark i nakken på jobb kom nemlig hodepine som jeg gikk på jobb med i flere dager før jeg ble sykmeldt etter 8 dager. Det er 5-6 dager for mye for forsikringsselskapet for å tro at skaden er skyld i mine plager.... Så jeg anbefaler alle å være hjemme når de er syke, for å ha høy arbeidsmoral betyr ikke en dritt!!!!

Skrevet

henger meg veldig på det svaret til Venter på sommer n.

kom deg under dyna!

hold deg hjemme til du er helt frisk!!! ingen som takker deg for å slite deg ut!!!!

kjenner også igjen tankene... ofte dårlig samvittighet for det samme.. dvs, har nå lært meg til å tenke på meg selv. ikke mitt ansvar hvordan det går på jobben, og ikke bryr jeg meg lenger om de irriterer seg... man må få lov til å pleie seg selv om man er sjuk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...