2hærligegutter Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Har en gutt på 10 dager. Vi bruker 3-4 timer hver kveld med amming og skifting før han roer seg i 1 tida og da i sengen vår.Kan jeg prøve å styre han litt, ved f.eks vekke han i 7-8 tida og gi han et bad og begynne matingen litt tidligere. Vet jo at det er normalt at de spiser ofte på kvelden, og han er veldig snill på natta, sover 3-5 timer avgangen. Men vi har en 5 åring også som skal i bhg, og da er det litt seint for meg å legge meg kl 1-2 for så å stå opp kl 8 på morningen. Har og vurdert å gi han littegrann tillegg for at han kanskje skal roe seg litt tidligere. Er det noen som noe erfaring med dette. Han er jo så liten så han har ikke fått noen rutiner enda.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Ja, jeg hadde villet prøve å finne en slags rytme på det. Men ta det gradvis så skal du se det kommer av seg selv:o) Start kveldstellet og matingen mye tidliger enn du bruker, syng en fast sang når du legger barnet for kvelden. Det er sånne småe ting som gjør at de skjønner at det er natt og da har de noe å forholde seg til. Men ikke la babyen ligge å gråte om du ser det ikke funker med en gang, for det er han for liten til. Då må du heller la han være litt oppe og kose litt før du prøver igjen.
Har to herlige gutter! Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 slik var sønnen vår og..men gråt fra 22-01 på natten og det var luft plager..etter vi begynte på minifom og jeg kuttet ut kumelk er han veldig fin og legges rundt 22 ,,og sover ca 3 timer om gangen..rutiner så idlig er ikke vits og du måikke vekke barnet når det sover. Prøv heller å starte stell og mat enda før evnt.. lykke til
Gjest Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Og om barnet gråter mye og det er pga det han ikke vil sove så må du ikke begynne med rutiner så tidlig nei. Da vil jeg råde deg til å ta en tur til kiropraktor. Det funka kjempe godt for tulla vår iallefall:o) Ikke la barnet ligge å gråte når det er så lite.
2hærligegutter Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Han gråter ikke. Men han har begynt å sovne ved 5-6 tiden på ettermiddagen og da kan han godt sove en 2-3 timer, og jo senere vi begynner med kveldsammingen som går i ett, jo senere kommer jeg meg i seng. Det er det som er det store problemet her. Jeg vil så gjerne få lagt meg litt tidligere, blir så trett og sliten av å legge meg så sent og opp såpass tidlig. Han får så mye pupp han vil. spørmålet er mest det om å få begynt litt før han egerntlig er klar for det
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Ja, da har jeg villet begynt med kveldstellet i 5 tiden sånn at han har vært klar for kvelden i 6 tiden når han blir trøtt. Og da lagt han i sengen med en fast nattasang sånn at han skjønner tegningen. Våkner han utpå kvelden og vi ha nattmat, så stell han å gi han det på rommet uten noe serlig lys. Så skal du se det ordner seg og han finner rytmen selv med å vokne tidligere om morgenen også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå