Tomtetroll Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Samboeren min har søskenbarnet sitt som forlover. Så faren hans (onkelen til samboeren min) sa til foreldrene til samboeren min at de regnet med at vi ordnet med overnatting for forloveren og samboeren hans mens de er her oppe i nord, siden han er forlover. Jeg ble helt paff da jeg fikk høre det, har aldri hørt noe om at man må ordne med overnatting for forloverne sine før. Og ikke har vi råd til å betale for dem, har ikke råd til hotellrom for oss engang, skal være hjemme på bryllupsnatta. Så ringte forloveren hans i dag, og spurte min kommende mann om dem kunne få overnatte her.(!) Han sa "ja, selvfølgelig" med en gang. Og at dem kunne sove på sofaen, men at på bryllupsnatta måtte de ligge over hos søsteren min siden vi skal være hjemme da. Jeg føler ingen plass at jeg vil ha dem her akkurat da. Vi skal gifte oss, og det er mye stress med det. Og jeg er gravid og har en sønn på halvannet år. Det blir for mye, da vil jeg ikke at folk jeg ikke kjenner skal ligge på sofaen vår midt oppi alt. Har ikke noe i mot dem, synes han er grei, henne har jeg aldri møtt. Men jeg mener det er frekt å be et par som skal gifte seg om det. Er så frustrert nå, og orker ikke begynne å krangle med mannen min, han er for snill til å si nei til folk... Men uansett.. Hva mener dere? Og er det normalt at man skal ordne med overnatting til forlover?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Det er ikke vanlig å ordne overnatting til forlover,hvis dere gifter dere hjemme. Må da forlvoer reise og ha overnatting,er dette noe de har tatt i betrakting når de har sagt ja,til den æren. En annen ting,er hvis dere ber en forlvoer der dere bor og så velger å ha bryluppet langt borte,da synes jeg det er normalt at dere tar ekstra utgiftene for forlvoere også,men slik forstår jeg ikke at det er hos dere. Du sier at du ikke orker å si noe til mannen din,han er så snill og ikke kan si nei til folk.synes du det er snilt å si ja,uten å spørre deg,hvordan du tenker om saken,før han lover noe sånt.Hadde samboeren min gjort noe slik,ja da hadde det blitt månelyst her.
Hønemor30 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Min mening er at ja, jeg hadde tenkt at vi hadde ordnet med overnatting til forlover med følge om de kom reisende og ikke var fra samme plass. Men i det å ordne med overnatting tenker jeg ikke nødvendigvis på hotell men at evn kunne overnattet hos annen familie/venner. Siden du skriver at de kommer reisende, er det vel mest sannsynlig at det er fler fra fetteren til mannen din sin familie som kommer? mulig de kunne ordnet overnatting sammen, som evn hadde gjort det billigere for alle? Stusser jo også litt på at du sier at du ikke vil ha fremmede i huset jeg da ( ja, jeg forstår at du vil ha huset alene bryllupsnatta det er ikke det jeg stusser over) for familien til din kommende mann burde jo ikke være fremmede? Dessuten bør ikke "å ordne med overnatting" bety at dere betaler, men at dere skjekker ut ulike overnattingstilbud, mailer de til dem, og evn hjelper med booking.. det var mine tanker da. Lykke til.
Tomtetroll Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Kalte dem ikke for fremmede, men for folk jeg ikke kjenner. Er en forskjell der. Og har nærmere familie som trenger plass og bo, men leier seg inn på hotell og camingen her. Er nå det som er normalt når man skal i et bryllup har jeg inntrykk av. Har man ikke råd, sier man rett å slett nei til å komme, man forlanger ikke at brudeparet skal betale ALT. Hadde vært noe annet om det var et vanlig helgebesøk, men vi skal gifte oss, det er mye styr rundt det. Da hjelper det ikke å være vert for dem attpåtil alt styret rundt bryllupet når jeg er gravid og har et lite barn. Vi bor i en liten leilighet, og de må da sove på sofaen i stua, ikke helt heldig det når jeg går på do 2 ganger om natta heller. Men uansett, det er ikke booking det er snakk om her, det er enten betaling av overnattingssted eller at de skal sove her. Faren til forloveren og resten av familien skal ligge hos en tante av samboeren min, og der er det fullt. Men klart, jeg kan jo bare invitere hele gjengen på bryllupsfesten vår til å ligge på soverommet vårt jeg =)
indianerjenta Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Da vi giftet oss i januar, hadde vi 9-11 overnattingsgjester hele helgen, men vi leide oss inn på hotell på bryllupsnatten. Det fikk helt fint! Kunne dere f.eks ha ønsket dere en natt på hotell som gave? uansett, man spør ikke brudeparet om dette, mener nå jeg.. Vi stilte huset til disposisjon av egen fri vilje, da vi har unge søsken (m /følge) som studerer.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Etter har vært forlover, også vært i noen bryllup. Og det er vanlig at brudeparet sørger for at forlovere har et sted og bo. Om det er hjemme, hytte , hotell. så er dette helt normalt.
gullegget Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Det kan jo hende at de ikke har råd til å komme, men siden han er forlover så må han jo det. Vi har fått betalt overnatting når vi har hvert forlover. Vi betalte for hotell for forlover når vi giftet oss.Tror det er ganske vanlig. Hva om dere finner et hotell, motell, camping plass, bed and breakfast. Der er det overnatting til alle priser. Du får se det positive i det:)Søskenebarnet til samboeren din må jo vere en fin fyr siden mannen din har spurt han om å vere folover! Og hvert å bli kjent med:) Lykke til:)
snart mor til 3 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 nei nei nei..dere skal virkelig ikke være nødt til å tilbringe bryllupsnatten deres sammens med andre....huff..skrekk og gru altså.. det å skaffe forloverene overnatting er på ingen måte deres utgift såfremst dere holder bryllupet på et "normalt" sted... dere bør være behjelpelig med å informere om overnattingsmuligheter og eventuell pris på dem,men der går også grensen.. Hadde dere derimot skulle giftet dere et sted hvor alle må bo på hotell ville det vært en grei ting å informere om hvilket hotell dere skal ligge på og gjerne også da betale for et rom til forloverene på samme hotellet..men dette for at DU og forloveden din ønsker det.... nå når forloveden din derimot har sagt ja til at de kan sove hos dere skjønner jeg at det kan være vanskelig å "komme bort fra det". Men har et lite spørsmål...du har ikke noen i familien din som kan få besøk av gutten deres bryllupsnatten?et bryllup tar virkelig knekken på èn,spesielt om du er gravid på toppen av alt...hadde jeg vært dere hadde jeg ihvertfall forhørt meg litt med familie eller venner om ikke han kunne vært på overnatting den ene natten ihvertfall.. så tror jeg også jeg ville ønsket meg en natt på hotell i bryllupsgave om dere ikke føler dere kan ta dere råd til det selv... hvis dere på noen som helst slags måte kan ta dere råd til det eller få det til på en eller annen måte så hadde jeg gjort det uten å blinke!! Det er en ubetalelig positiv ting det å dra på et forferdelig gult bryllupssuitte med en forferdelig knirkete seng omså kun for å sove når dere endelig etter en laaaang dag og en slitsom periode.. det å få frokosten servert på døren dagen derpå etter å for første gang på lenge har fått sove så lenge man bare vil...(noe som regel vil si til ca klokken 09.00 om man har små barn) får dere det til vil dere også slippe å tilbringe bryllupsnatten med forloveren hans..man kan holde ut mye fram til bryllupsdagen og dagene derpå..men selve byllupsnatten bør dere prøve å få for dere selv... nei,lykke til skal dere ha...blir sliten av tanken på et bryllup jeg..og nå er det nesten ett år siden mitt bryllup..takk gud er vi ferdige med det..aldri igjen! hehe... ;-)
Tomtetroll Skrevet 3. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2008 Min mor skal passe barnet vårt bryllupsnatta, så det er ordnet. Så det skal bli godt å slippe bleieskift og opp kl 7 dagen etter =) Har snakket med min forlover og de kunne få bo hos henne hele tiden mens de er her oppe. Det var kjempe snillt gjort av henne, så nå er alle fornøyde. Og jeg slipper enda mer stress enn nødvendig. Råd har dem, når de har flere millioner på konto..de er bare av den typen som aldri bruker penger med mindre det er høyst nødvendig. Men nå får de nå gratis overnatting, så alt ordnet seg alikevel. Får se om vi får råd til hotell, var det som egentlig var meningen, men jeg må ha ny kjole siden jeg er gravid. Og det koster jo en del.. Høres deilig ut å få servert frokost, det er lenge siden det. Får høre med min far, og si at vi ønsker oss en natt på hotellet, så kanskje det går i orden. Takk for svar alle sammen =)
snart mor til 3 Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 det var godt å høre... :-) du får fortelle din far hvor glad du er i han osv osv så skal du se om ikke det ordner seg ;-) vi var selv på skagen bryllupsnatten..skulle vel egentlig koste 1700 tror jeg? ikke helt sikker,men er bare å sende mailer til byens hoteller så får dere vite både pris og hva som inngår i prisen..vi fikk med frokost på rommet samt fruktfat,champagne osv osv... og hotellrommet hadde visst svigerforeldrene mine vært å betalt samme morgenen så slapp unna det og...hehe.. kjoler koster flesk ja uten tvil.. nei,får nu håpe alt ordner seg for dere,så får dere ha lykke til med planleggingen..og ja,da mener jeg lykke til og ;-) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå