Gå til innhold

Positiv eggløsningstest flere dager på rad


*inepetrine*

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med positiveegglsøningstester flere dagerpå rad? på denne mnd og forrige hadde jeg positiv test to dager på rad og lurer på hvem av de jeg da skal ta utgangspunkt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eggløsningen kommer 12-36timer etter føste positive test så det er normalt å få positiv test to dager på rad;) man har ikke el akkurat i det øyeblikket man får en positiv test. det er en indikasjon på at den kommer snart;)

ta utgangspunkt i den første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg har tenkt, men når man begynner å lese rundtomkring så blir man jo gal.Leste et sted, på pernille tror jeg, at man skulle være obs, hvis man flere mnd på rad fikk postive tester etter hverandre, det kunne bla bety at egget ikke slipper. Denne mnd hadde vi sex på kvelden på dag 2 med positiv test, så da var vi kanskje for sent ute:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke for sent på dag to da;) deter jo da eggløsningen skal komme. og egget lever i ca. 24timer så det er en fair sjanse for at det kan ha klaffet;)

 

jeg har ihvertfall hørt at 2dager er normalt. det står på el.testene til cb at ved første positive test kommer el vanligvis innen 12 til 36timer. (eller 48) og da er det vel ikke unormalt å få positiv test opp til to dager med den timeforskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid i oktober (mistet i MA i desember) så hadde jeg positive el tester 2 dager på rad :) Det betyr ikke at egget ikke slipper, men at stigningen kommer litt tidlig. Hvis egget ikke slipper, så kan det komme LH-topper flere ganger (altså ikke nødvendigvis etter hverandre).

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:-)

 

Jeg har alltid fått positive el-tester 2-3 dager etter hverandre. Har lest dette på pernille som du viser til, men legen min sa at det var ikke noe å bekymre seg over. Jeg har alltid tatt utgangspunkt i at egget slipper 24-36 timer etter negativ test, dette pga at testen gir utslag under LH-økningen og det er når LH økningen har sunket igjen (negativ test) at egget blir sluppet innen 24-36 timer. Skal ikke være påståelig, men det er slik jeg har forstått at det er. Det er visst helt umulig at kroppen prøver å få til en eggløsning, for så å prøve igjen en uke etter. Den vil da prøve igjen innen et tidrom på 24 timer mener jeg å ha lest på ekspertsvar.

 

Krysser fingrene for deg!! Ble selv gravid den mnd der min mann var bortreist midt i el, men vi sikret oss noen dager i forveien og det holdt visst det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Jeg kjøpte billige tester via en nettside fra Danmark. Jeg testet positivt 2 dager på rad, nesten 3 faktisk.. husker ikke helt. Men nå er jeg gravid:)

Vi har prøvd å få barn i mange år. Selv har jeg brukt disse testene flere ganger, mens først nå det slo sikkelig ut!

 

Vi hadde nå sex hver dag den uka vi, for å være sikker:) Å det gikk!

 

Så lykke til, ikke tenk alt for mye, selv om jeg vet det er vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...