Gå til innhold

Blødning og usikker UL i uke 5??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, ei venninne av meg er gravid i ca 5.uke. Hun har positiv graviditetstest, men på mandag begynte hun å blø. Er usikker på hvor mye, men de dro til legen på tirsdag og tok UL. Legen sa det ikke så ut som en abort, men at det var en liten blodpose/blødning? ved siden av plommesekken som han ikke ville at skulle bli større. Noen som kjenner til dette? Hun fikk tre uker sykemelding og skal til legen igjen til fredag. Kan noen si noe om hva de tror dette er. Har et barn selv og vet at mange blør tidlig i svangerskapet uten at dette betyr noe. Men er det for tidlig å se hjertet slå på UL i uke 5, og hva kan denne blodsekken være? Hun har nå hatt litt utflod, men ikke mer blod. Hilsen bekymret venninne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde av og på i 3 uker, og alt gått bra her! Fikk vite at det var normalt.

Skrevet

Man kan ikke se særlig mye i uke 5, det er bare en bitteliten celleklump. Derfor burde man rett og slett ikke ta UL så tidlig-alt blir usikkert og ingenting man kan gjøre dersom noe skulle være galt heller.

Skrevet

Smugtitter innom fra 2. trim, hører til inne her om en uke:)

Jeg hadde også UL i uke 5 etter mye serter i magen, men ingen blødning. Da så overlegen på gyn pol på sykehuset bare en plommesekk, men ingen hjerteaktivitet. Fikk time igen 2 uker etter og da var det full hjerteaktivitet.

Han fortalt meg at det var normalt og ikke se hjerteaktivitet i uke 5,så venninna di må nok smøre sg med litt tålmodighet, og håpe på det beste selv om det ikke er like lett...

Håper alt går bra for henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...