Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 jeg ble sammen m en fyr for noen mndr siden, å jeg ble gravid ganske fort. Han bor mange mil unna meg så går ikke å flytte opp pga mitt andre barns famillie å far her nede. Han vil heller ikke flytte. Så han vil jeg skal ta abort hvis ikke vi kan være sammen, men jeg er sterkt imot abort å det sa jeg fra dag 1 at det var utelukket. Nå truer han m at han skal ha omsorgen for barnet å han skal gjøre alt for å få det, hvis ikke jeg flytter opp der å gifter meg m han. Han har alt to unger m forskjellige damer. Han sa stadig at han var lei av unger å at han ville heller vært uten. Jeg har et barn fra før å vi klarer oss kjempe fint så jeg er på ingen måte uegnet som mor.Jeg tviler sterkt på at han får omsorgen, men alt det maset fra bf om at han skal ta omsorgen tærer. hva slags rettigheter har han ang å få omsorgen? hva kan skje? noen som vet litt om sånt..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei, han kan nok ikke ta fra dega barnet, da må han bevise ganske sterkt at du er uegnet som mor og det er du jo ikke:-) Han får rett til samvær det første året og mulig med overnatting etter hvert, men han får ikke hovedomsorgen. Han får jo heller ikke delt foreldreansvar når dere ikke har vært samboere eller gif, Så det er i bunn og grunn du som sitter med alle kortene her.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 blir j vanskelig med samvær også i å med at han bor 11 timer unna m bil å to m fly. åssen samværs rett har di når det er så lang avstand?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Litt usikker der.. Men har hørt at ander har gjort det sånn at de har de i lengre ferier og sånn.. Men han må jo først kjenne barnet da, så da må han komme å bli kjent m det mens du er samme de før han kan kreve det! Ingen rett som sier at du skal sende barnet ditt til han en uke når han ikke har blitt kjent m det!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Hvorfor skal ikke han få omsorgen, om han er like egnet som forelder som du?? Vi lever i 2008, det er på tide damer begynner å få opp øynene. At dere ruger i 9mnd, hoder ikke lengre. Hvorfor er du så redd for han skal ha rettigheter??? Synes du det er ille om han får retten til barnet?? er vel like vondt for han å se barnet vokse opp på en annen kant av landet?? Er så drittlei jenter som skal skjule seg bak rettigheter, fordi de er jenter....... Tror ikke du dette "tærer" på han også???? Ta deg sammen og tenk på barnets beste, kanskje det er hos han??
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Du innlegg 23 : 58 Sykt å påstå at han har like stor rett på hovedomsorgen i en slik situasjon .....de bor ikke sammen og har ikke noe forhold engang før barnet er født . Mor får automatisk hovedomsorgen selvfølgelig . En mor er mor ....en far ...bare spermgiver ....det vet da alle ...? Æsj så latterlig mann som truer med slikt ..? Sikker på han ikke egentlig er homofil ??? Og lå med deg kunn for å få et avkom ??? Han er ikke riktig rett i hodet sitt ....som truer med noe slikt .... Barnet er ditt .....du har båret det under ditt hjerte i 9 mnd og født det til verden og selvfølgelig tar ingen barnet ditt ifra deg å gir det til far som ikke har gjordt en " dritt " ! I såfall er verden blitt fullstendig sinnsyk nå ! Hadde ikke " turt " å få barn i det hele tatt ...om barnefar ville tatt baby ifra meg straks etterpå ...er jo rene mareritt og helt naturstridig ....! Hadde sikkert blitt " sinnsyk " da ... Jeg tror ikke verden er blitt så sinnssyk ennå ...så bare slapp av .. Han har rett til litt samvær ....men ikke hovedomsorgen . Men ikke klokt av deg å få barn med en slik mann .... han er jo tydeligvis ikke helt slik menn bør være ? Er sikker på han må være homo eller transvesitt eller noe slikt . Ingen normal mann vil ønske noe slikt ... Han sier det nok bare for å " skremme " deg til å ta abort ! Det tror nå jeg !
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Er oppe i ein liknande situasjon. BF bur litt langt unna, men ikkje altfor langt unna heller. Så samvær i begynnelsen må nok skje der barnet bur permanent. Men, det spørs jo kor mykje han kjem til å stille opp. Akkurat no er han ganske så bitter på meg sidan eg valgte å avslutte forholdet. Vi var ikkje samboere. Men, han sa at han kom til å stille opp for barnet. Så eg spørs om han kjem til å stille opp i det heile tatt pga bitterheita hans. Det må vere opp til han sjølv. Men, eg håper for barnet sin del at han stiller opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå