Gå til innhold

burde vi ringe lege i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hentet jenta i barnehagen i går til vanlig tid..og syntes hun var litt "grinete" liksom..når vi kom hjem såg vi at hun hadde nesten 40 i feber,,, det har hun hatt hele natten, i dag tidlig og gjennom hele dagen i dag...

Hun er ikke forkjølet eller noe sånn..men klager over vondt i beina, og i hodet... burde vi ringt lege i morgen om hun fortsatt har høy feber? er sånn i tvil...det svinger jo så voldsomt med de søte små og feber.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er almenn tilstanden dårlig hadde jeg ringt idag.

Skrevet

almenntilstanden er egentlig fin...hun er i perioder oppe og leker..men blir slapp og ligger litt på sofaen..og så leker hun igjen....men er varm...veldig varm...

Skrevet

Ring legevakten med en gang. Ikke noe å lure på. Bedre å få en avklaring før natta kommer.

Leste en gang at smerter i beina og feber kan(presiserer kan) være tidlig tegn på hjernehinnebetennelse)

Skrevet

....det er influensasymptom generelt også, mamma'n til A og F....

Skrem ikkje folk på den måten!!!

Ungen har berre feber og verk her og der høyrer med:) Sjå det an til i morgon, HI:)

Skrevet

Hvis hun har hatt 40 i feber uten at den har gått ned spesielt mye siden i går, hadde jeg nok kontaktet legevakta i kveld. De kan sikkert svare på om du bør komme inn for en sjekk, eller om du kan avvente til i morgen tidlig og da ringe fastlegen. Regner med du følger med ift utslett? Lykke til! :-)

Skrevet

Venta på en sånn kommentar, men tenkte det er verdt det. Så høy feber og hodepine ville jeg ha sjekket ut. Og hvis ikke hadde jeg vekt barnet en gang på natta.

Når man spør venter man vel ikke bare "snille" svar. Var ment i beste mening. Og vi blir vel alle redde når barna er syke med høy feber. Koster så lite å ta ta en tlf til legevakten.

Skrevet

Ingen utslett og feberen går ned med paracet...ringte legevakten..og de sa at siden hun hadde hatt feber i bare litt over et døgn kunne jeg vente til i morgen...dersom feberen var over 39 i morgen tidlig burde jeg ringe lege....barn kan ha feber av mange grunner..og så lenge allmenntilstanden var ok...skulle jeg ikke stresse i kveld...

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...