Gå til innhold

Alt for store soverom her

Anbefalte innlegg

Skrevet

i huset.... Og frem til naa har guttene hatt hvert sitt soverom ,men naa har vi bestemt oss for aa forandre paa det og se om det blir koseligere paa denne maaten.

Saa naa ligger de paa samme rom, de er nesten to og akkurat 3 aar. Og saa har vi laget et skikkelig lekerom til dem.

Saa faar vi se hvordan det gaar.... De sovnet i loepet av en halv time saa det er jo et godt tegn da foerste kvelden.

Hvor lang tid har dere andre brukt paa aa vende dem til aa dele rom ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo deilig ut med svære rom da:P

Jeg har fire, og egentlig et rom til hver, men nå sover de faktisk to og to og trives best med det:)

Men vi måtte ha den inndelingen vi har nå. Det gikk med en gang med de to og to som deler nå, delte vi dem inn annerledes så ble det bare bråk.

Skrevet

Huff, satser paa at det gaar fint. Vi voksne syns iallefall det ser mye bedre ut.

Soverommene til guttene er paa over 40 kvadrat hver ( pluss bad ) og de kommer til aa faa sjokk den dagen vi flytter hjem til Norge igjen de skal sove paa 15 kvadrat....

Skrevet

Jeg og søsteren min delte soverom gjennom oppveksten. Vi likte best å ha et soverom og et lekerom.

Skrevet

40 kvadrat på hvert soverom?! :o wooow! leiligheten vår er på 55! hehe..

hvor bor dere?

Skrevet

Jeg hadde et soverom på i alle fall 40 kvadrat når jeg vokste opp, søsteren hadde 50.

Det var rart å flytte på hybel skal jeg si, hehe.

Men vi krøp opp i sengen til hverandre. Koselig å dele rom da:)

Skrevet

hehe... bor i midtoesten.

Har 4 soverrom paa ca 40 kvadrat pluss eget tilhoerende bad og saa masterbedrommet som er enda stoerre ( men har det styggeste badet ???)

Pluss 2 rom beregnet paa tjenerskapet.... ;)

Skrevet

Høres deilig ut. Slik det var hos mine foreldre og. Men det bodde ikke noe tjenerskap der.... Det er nok en 100 år siden....

Men det hadde vært kjekt da =D

Hadde familie som bodde mange år i utlandet. Hadde sjåfør, gartner, kokk, barnepike og vanlig tjenere....... Høres unektelig litt deilig ut;)

Skrevet

Saa galt er det ikke her, men vi har maid. Hun bor i eget rom ute i garden .

Er sjafoerrom inne i huset, men det bruker vi som kontor....

Hadde faktisk ikke visst hva jeg skulle funnet paa selv hvis noen gjorde absolutt alt for meg, men er utrolig herlig aa ha en som rydder alt, vasker alt og sitter barnavakt om kveldene :) Hehe... dvs at jeg passer ungene naar de er hjemme, kjoerer dem selv og lager mat ....Nesten flaut, men maa jo bare nyte det. Skal jo hjem til Norge en dag ogsaa og da blir det ikke slik.

Skrevet

Men du, hvordan trives du der borte sånn sosialt? Er du stort sett sammen med andre europeere, eller får du anledning til å bli kjent med "ekte" emiratere? Mannen har kanskje mulighet til å jobbe der borte et par år, så da lurer jeg litt på om det kan være noe for meg, he he.

Skrevet

Da kommer du ikke ut av det i alle fall. Min tante kan jo ikke lage noe mat fra landet hun bodde i. Bodde der i nesten 20 år....

Men det var forventet at når de kom dit som "rike" så skulle de ansette folk. Det var en hjelp for å få folk i arbeid.

Men sikkert deilig da. Særlig ryddingen. Jeg kan godt vaske, liker det. Men å rydde hele tiden etter småtrolla det er ikke så kult....

Så selvsagt må det nytes:)

Skrevet

hei

vi stortrives her nede faktisk og baade jeg og ungene er storfornoeyde. Blir mest til at vi er med andre "innvandere" da det ikke er saa lett aa omgaas de lokale her pga skikker og tradisjoner som ikke faller overens med vaare egne.

Jeg er litt med nabokona som er lokal og araber, men mannen kan ikke vaere med bort dit ettersom de ikke skal omgaas menn utenfor familien.

Slike ting gjoer jo at en ikek akkurat blir bestevenner, men det er interessant og spennende og de faa en treffer paa er ofte veldig aapne og imoetekommende. Problemet ligger vel mer i hvordan man skal treffe paa dem.

Men det er masse "innvandrerer 2 her og grupper og organsiasjoner for alle og enhver. Saa de er lett aa bli kjent med andre hvis en bare gidder ta seg litt ut selv.

Skrevet

Takk for svar, vi får tygge litt på det (ikke aktuelt før om et drøyt års tid uansett).

Skrevet

Nå var mine litt mindre når de begynte å dele rom, men kan ikke huske det var noe tilvenning på det.... De har alltid lagt seg fint og forsatte med det etter de fikk delt rom også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...