Gå til innhold

Ting tar tid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå har jeg vært uten nett i flere dager igjen, og for å oppdatere meg litt her har det nå gått noen timer :-)

Lillevennen sover ettermiddagshvil, storegutt er på trening og fjortisjenta har veninnebesøk og dermed kan mor bruke tiden på slike viktige ting!

Kanskje jeg snart må sjekke om vaskemaskinen klarer seg på egenhånd så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-) Fint å se deg igjen!!!!

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med strikkinga di? Det er vel ikke mariusen du har startet på?? :-)

Skrevet

Nei det er ikke det, men det kan nok hende at dette blir et avslutningsprosjekt for deg.... ;-)

Mariusen er i samme mønsterboka, men den er som vi tenkte du og jeg, altfor vid. Jeg har begynt på en annen en i samme boka: Valdres-genseren, hvit med koksgrått mønster... spent på hvor langt jeg kommer nemlig, jeg syns det er så vankslieg med det knørvete arme-greiene. Men mariusen skla du få lov å gjøre, når du har tid og lyst :-))))

Men dama på butikken foreslo at jeg kunne ta mål av dritgreijenta så kunne du bruke det som utgangspunkt i forholdt til vidden, og heller bruke lengden som står i mønsteret... Det er ikke høy hals der heller, så det må du finne opp det også. En forskningsmarius rett og slett.... er du klar for det eller???

hehe, så har du litt å gjøre når kulda setter inn :-)))

Skrevet

Det kan vel la seg gjøre, selv om jeg syns det er lettere å kunne bruke oppskriftene som de er :-) Kanskje jeg må gå på leiting i gamle mønsterhefter og se om jeg kan finne marius fra 1970 likevel da? Nei forresten, jeg strikket ikke så mye på den tiden, så jeg tror ikke jeg har det liggende! :-))

Men hvis du måler lengde og vidde som du vil ha, skal jeg klare å tilpasse det. Og høy hals er jo ingen heksekunst...

Valdresgenseren høres fin ut. Problemet med armene er jo bare at det er to som helst skal være nokså like.... Du greier fint det.

Skrevet

jeg håper jeg skal klare det :-) jeg går for seier :-)))

klart du liker mønstrene best som de er. Jeg fikk aldri gått på den butikken i påsken nemlig for jeg hadde så kynnere at jeg klarte ikke gå ut av bilen, men jeg skal jo dit igjen i somme, og da skal jeg høre med dem om de har spart på de gamle oppskriftene, jeg tror nemlig de har det :-.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...