:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 jeg vurderer denne utdanningen, men vet lite om den. egentlig tenkte jeg og bli revisor men nå er jeg i tvil. har du lyst til og fortelle litt om hva du syns om jobben og utdanningen? er det en vanskelig utdanning? hvor mange timer i snitt i uka brukte du på skolearbeid? hvilken skole gikk/går du på? trives du? osv. takk :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Det kommer jo litt an på hva slags ingeniør du har tenkt til å bli...???
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Foerst vil jeg anbefale denne lenken: http://nito.no/kurs-og-karriere/Utdanning/ og ogsaa diskusjonsforumet paa tu.no Jeg er ingenioer, innen maskinteknikk. Foerste aaret var toeft (jeg hadde jobbet i noen aar og glemt saa og si alt fra vdg, he he). Jeg tror jeg brukte 35-40 timer i uka, saann i snitt, men kjenner folk som brukte mer og mindre tid enn meg. Siste aaret var jeg nok nede i 25-30 timer i uka (hadde laert meg litt mer studieteknikk og hadde et godt grunnlag i basisfagene som jeg brukte mye tid paa). Jeg gikk paa hio og trivdes veldig godt der. Kjempebra miljoe og flott oppfoelging fra administrasjonen og laererne! Det jeg liker best mer yrket er at man faar jobbe med konkrete ting, og nesten uansett hva man velger aa spesialisere seg innen saa faar man jobbe med aa finne loesninger og vaere litt kreativ, dersom man oensker det. Selv synes jeg det er morsomt a vite hvordan ting fungerer, og aa bidra til aa lage enda bedre teknologiske duppeditter ... selv om folk flest ikke kunne brydd seg mindre om hvordan ting virker saa lenge det virker. Hvis man trives med aa jobbe i team er det en veldig vanlig arbeidsform. Jeg gikk linje for maskinteknikk ... og det er en litt diffus linje, for det er egentlig et samlestudium for alt mulig rart, og hadde jeg skullet valgt om igjen hadde jeg kanskje valgt petroleumsteknikk eller elektronikk ... eller kanskje det hadde blitt maskin likevel. Hvem vet. Naa holder jeg uansett paa med videreutdanning, fordi jeg fikk lyst paa mer ansvar etter en stund i yrket.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2008 takk for super fint og utfyllende svar. det er så vanskelig og velge hva man vil... hehe... forstår litt mer nå i hvertfall :-) det høres intresangt ut :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Tror ingeniør er litt mer allsidig og variert jobb enn revisor, og det er et ganske bredt spekter av jobber man kan utføre. Selv er jeg elektroingeniør med studieretningen teleteknikk og jobber med testing for øyeblikket. Trives kjempegodt! Studiene er ganske krevende, men om det er noe man trives med så får man jo greit med motivasjon. Har ikke noen oversikt over ant timer med studiene pr uke og sånn, men gikk mye tid... Studerte på Høgskolen i Sør-Trøndelag og trivdes kjempegodt både med byen og studiekameratene. Var mest gutter, da... Ikke så mange jenter som tok elektro;) Samme gjelder nå... Veldig mannsdominert, men trives kjempegodt og vil absolutt anbefale det! Les litt om de forskjellige typene og se hva som interesserer deg mest. Lykke til med valget!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Vet, kjempevanskelig. Du faar ha lykke til med valget!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2008 nå har jeg lest gjennom alle og de 2 som virker mest intresant er bygg og industiell design. (dytter litt kansje det dukker opp flere)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Jeg er ikke ingeniør enda, men håper på å bli det en dag Jeg går første året på byggnings-ingeniør. De studieretningsfagene vi har er kjempe spennende Skolen jeg går har lagt opp studiet slik at vi har både studieretningsfagene og realfagene samtidig isteden for at man har mest realfag første året og studieretningsfagene de andre årene. Hos oss er det også mye fokus på gruppe arbeid, og prosjekter. Dette for at det er mest slik en byggnings-ingeniør jobber uti arbeidslivet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå