Gå til innhold

Tips mot bustet hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt hår, nesten ned til buksa. Det er en del fall i det, og håret tover seg sinnsykt fort. I perioder er det så ille at jeg ikke gidder gre meg i det hele tatt og men da sliter det så sinnsykt på håret når jeg vasker det og børster. Så prøver å gre det ut minst en gang for dag eller annen hver. Vasker det ca hver 3-4 dag, har vært gjennom utallige shampo/balsam'er uten å se forandring.

Så er det noen som har et stalltips mot tovet/bustet/bruset hår så tar jeg imot med takk. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk shampoo/balsam fra frisør og ta en kur i det ca 1 gang i uka.

Skrevet

Sliter med det samme. Har ikke like langt, men det er så tykt at det ser ut som et bustereir til tider, floker er et et eget kapittel.

Så nå for noen uker siden satt jeg noen timer i frisørstolen og fikk utført Chi kjemisk utrettning. Dette er en form som omtrent ikke sliter på håret.

Fallen er ikke fullstendig borte selv om det skulle bli helt rett, men håret er ryddig og ligger greit og faller rett ned. Å gå ute i vind er ikke noe problem lenger :o)

Skrevet

Vært gjennom 5 eller 6 ulike frisørshampoer (med balsam) som gjorde lite annet enn å tilføre uante mengder elektrisitet. Og kurer selvsagt. Hittil er beste kur jeg har prøvd Gliss faktisk, 40 kr på nærbutikken. Men fortsatt ikke ideelt.

Tenkte mer på kjærringråd eller noe out of the ordenary...

Skrevet

Men jeg vil ha fall jeg. Liker faktik håret mitt som det er, hadde det bare ikke floka seg så innmari. For jeg merker jo at håret blir utrolig slitt av å gres ut. Kanskje jeg får anlegge dreads heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...