Gå til innhold

Flere enn meg som har/har hatt en venninne som tapper deg for energi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en sånn venninne. Det er alltid en grunn til å kritisere meg i måten jeg oppdrar gutten min på. Jeg blir faktisk deprimert av å være for mye i nærheten av henne.

Nå har jeg brutt kontakten med henne og det er bare deilig.

Nå i dag snakket jeg med en kollega om måten hun har behandlet meg på og ble faktisk ganske glad.

Hun tråkker på meg for å hevde seg selv, siden hun veldig sansynlig misunner meg måten jeg oppdrar gutten min på og skulle ønske hun klarte det selv.

Ja, det kan stemme, for jeg er alt annet enn imponert over måten hun oppdrar sin jevnaldrende sønn på.

Konklusjonen er: Har du en venninne som stadig vekk kritiserer deg, kan det godt hende hun egentlig ser opp til deg og misunner deg. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjent et eksemplar av den sorten. Har valgt henne bort fra livet mitt, og savner henne ikke.

Skrevet

Hmmmm......har ei jeg ikke klarer å oppholde meg sammen med så alt for lenge av gangen, hun er periodevis et stort troll, humørsyk, kritiserende, hun har heller ikke noen feil, hun har ikke barn selv, men går ikke av veien for å belære meg om hvordan jeg skal oppdra barna mine,... Men hun er uansett ei venninne og har kvaliteter jeg setter pris på, jeg kan stole på henne når det gjelder betroelser og jeg er glad i henne, men hun har sine feil, jeg irriterer sikkert vettet av henne også, spesielt med tanke på at jeg blir gravid bare jeg knipser med fingrene, at jeg har en partner som gjerne vil ha stor familie....hun sliter litt på den fronten for tida.

Så du har nok kansje rett ja....

Skrevet

Har ikke en venninne som er sånn men min svigersøster er sånn... Jeg holder på å bli GAL av henne. Alltid noen kommentarer som jeg synes er helt på jordet. Hun kritiserte meg en gang om hvordan jeg kjeftet på ungene mine, og om hvordan de oppførte seg, DA klikka jeg, bokstavlig talt. Hun fikk virkelig høre hva jeg mente om henne. Dette var altså før hun selv fikk barn, og jeg må jo virkelig si at det hun gjør med sine barn er jo ihvertfall helt på trynet (men jeg sier ingenting) Mine unger har respekt for voksne, og de er høflige og gjør ALDRI noe alvorlig galt. Mens henne unger er rett og slett ufordragelige..... Sikkert stygt sagt, men sånn er det nå.. Vi treffes ikke nnet enn når vi må.

Skrevet

Jeg har (heldigvis) ingen sånn venninne, men jeg har også en sånn svigersøster.

Tror nok du har ganske så rett i at det kan ligge en del misunnelse bak hele greien.

Min svigersøster har nemlig kun et barn, en gutt. Hun ville ha flere og helst jente siden hun har gutt fra før. Min første er ei jente og jeg venter jente igjen.

Hun har klippet jenta mi, uten tillatelse, kler henne opp i hennes sønns gamle gutteklær osv.

I tillegg har jeg jo "rappet" lillebroren hennes.

Så det kan jo virke som jeg har fått til noe hun ønsket seg.

Hun holdt også på å gå i spinn når jeg fortalte at vi skulle flytte inn i stor enebolig i et av byens bedre strøk.

Det var helt idiot, man burde starte med en liten leilighet mente hun. (jeg har jo arvet dette huset da, så det kostet mindre enn en liten leilighet i renter og avdrag)

nye biler har hun blitt sint når vi har kjøpt oss, dersom de har vært dyrere enn "vrakpant" biler.

Og forbruk er hun helt i mot når det kommer til oss.

Helt til hun fikk låne penger til noe hun virkelig ønsket seg, da ble det stille om akkurat det...

Hmmm, så mye man kommer på når ting blir vridd litt annerledes, jeg som stort sett trodde hun bare var hurpete:p

Skrevet

Er det ikke deilig? At det er misunnelse som står bak hele oppførselen...

Det gir ihvertfall meg mot hver gang jeg må snakke med henne, noe som skjer med jevne og ujevne mellomrom, siden sønnen min er kompis med sønnen hennes.

Skrevet

Hadde en sånn nabo jeg, ble vel veninne også. Hun tappet meg fullstendig for energi med være måten sin. Følte meg tyggd og spytta ut etter en time med henne.

Etter hvert fikk jeg samboer og fikk henne litt på avstand. Men gud bedre så synd det var på henne som ikke fikk all min oppmerksomhet lengre. Når vi endelig flyttet fra den leiligheten fikk jeg "fred" for henne.

Var utrolig deilig å kunne få ha egen meninger uten at hun skulle vri, vrenge og vende om på dem

Skrevet

Har dessverre hatt mange sånne i livet mitt, både "venninner" og "kamerater".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...