:) AprilSkatt :) Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg og min samboer har valgt å gjøre slik med permisjonstiden: (80%lønn) Da mine 48 uker er over tar han sine 6 uker. Men siden jeg tar 3 uker ferie i sommer, så får jeg forlenget min perm tid med 3 uker. I tillegg har jeg valgt å overflytte de 2 resterende ferieukene til neste år. Altså- jeg får da 5 uker sammen med far, og han får siste uka alene.. Problemet er at når jeg var hos Nav i dag, så sa de at mine permisjonspenger ikke kan utbetales likt med fedrekvoten! Altså må jeg gå de tre ukene jeg har fått forlenget permisjonstiden med, uten lønn. Hun sa at de pengene kunne utbetales senere. Er det noen som vet NÅR jeg da får utbetalt penger for de siste 3 ukene mine?? Ble litt vanskelig å forstå kanskje, men håper det er noen lure hoder der ute;o)
Nenya^juni2010 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Du kan ikke ta ut permisjon samtidig som far, men det er heller ikke noe aktivitetskrav til mor når far tar ut fedrekvoten.. Du kan altså være hjemme, men får ikke betalt for det.. De 3 ukene kan du ta ut når far er ferdig med fedrekvoten! Da vil du også få betalt for de.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Du tar jo bare ferien din når han skal ha fedrekvoten sin. Slik at på søknadsskjemaet så skriver du at du skal ha 3 uker ferie og ser til at de tre ukene er samtidig med fars permisjon. Du vil på det viset ikke få permisjonspenger de ukene, men bruke feriepengene fra arbeidsgiver.
Gemini77 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 De 5 ukene du tar ut i ferie tar du jo når pappa'n har perm, slik at da får du jo feriepenger. and by the way.....du forlenger ikke permisjonen med å ta ut ferie hvis du avvikler ferien sammen med pappa'n da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå