LinePine*Og Alexandra* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Natt til 30. mars (4 dager før termin) våknet jeg halv 4 av litt magevondt, kikket på klokken og fikk samme mageknipet 20 min senere. ventet igjen 20 min og en ny kom. sto opp og tenkte at det var igang og gikk i dusjen. etterhvert kom de litt tettere, men var overhodet ikke vonde. etter trasking rundt i stua og titting på klokken hadde jeg rier med 8-10 minutters mellomrom i 8 tiden. disse riene var heller ikke så ille, så trodde jeg hadde lenge igjen! Ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme når det var 5 min mellom hver ri. Har slitt litt med fødselsangst etter en hard førstefødsel så sykehuset var klar over det. Vi ankom sykehuset kl 13.30, og fikk en veldig koselig jordmor. ble sjekket og hadde 4 cm og ble tildelt fødestue riene hadde vært svake helt til jordmor sjekket åpning, da kom de nesten som kastet over meg og var ganske sterke, men pustet meg igjennom de. Sto i prekestol (anbefales!!) Riene jobber mye bedre på denne måten! Nå var det VONDT!! og fikk lystgass. En time etter vi kom inn, kl 14.30 begynte jeg å få trykke trang og jordmor undersøkte meg, 7 cm!! etter to rier klarte jeg ikke la vær å presse og jordmor sjekket meg igjen, der sto hodet i åpningen!! bare noen minutter etter jeg hadde 7 cm! Dette gikk fort! Jeg presset alt jeg hadde og kl 14.47 var min lille Alexandra født, bare 1 time og 47 minutter etter vi ankom sykehuset Til min store lettelse revnet jeg ikke noe og slapp både sying og blødning! (revnet mye med min første fødsel) Alexandra var 3150 gr, 48 cm lang og 35 cm i hodeomkrets, selvfølgelig helt perfekt! Etter en dag på barsel dro vi hjem og koser oss masse, en fulltallig familie på 4 Nå takker jeg for meg her inne! Lykke til til alle som snart skal føde, gled dere masse!
Modesty Blaise Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Det hørtes ut som en kjempeflott fødsel LinePine. Gratulerer så mye med tulla. Kos deg i barsel!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 gratulerer så mye:)) gjorde du noe spes dagen i forveien eller ?? jeg er bare så utålmodig nå...har en uke til termin:0
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 hm.. nå må jeg tenke.. nei, gjorde egentlig ikke det.. men merket jeg fikk litt mer "slimete" og blank utflod.. unnskyld detaljene.. hehe.Sender fødestøv over til deg!!! Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 tusen takk for det:)) kos dere masse og nyt tiden framover
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Gratulerer så masse!! Håper på en slik fødsel jeg også, hadde også en lang prosess med førstemann..menmen, ut skal de uansett;) Kos dere:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå