Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er gravid i uke 12, og har - til nå - hatt tre "runder" med det jeg selv tror må være ekstrem svangerskapskvalme av ett-eller-annet slag. Har gått ned 7 kg, og når jeg er dårlig spyr jeg ca. hvert 15. minutt hele døgnet. Får ikke sovet noe særlig, og er fullstendig utslitt. Jeg har ikke vært innlagt eller fått intravenøst, ettersom jeg hver runde "bare" har vart 3-4 døgn. Etter det klarer jeg gradvis å få i meg noe, og i perioder har jeg vært helt bra. Er det flere som har det slik? Det kan virke som om de fleste med ekstrem svangerskapskvalme er konstant dårlige uten gode perioder....? Takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste av oss som har hatt kvalme synes den er ille uansett. Men jeg nevnte det til legen og han sa at flysyke eller sjøsyketabletter kan fungere hvis man er skikkelig ille over doen. I mitt første svangerskap gikk jeg ned rundt 15kg så jeg skjønner hvordan du har det.

Skrevet

Hei.

Jeg har ekstrem svangerskapskvalme. Var skikkelig dårlig frem til uke 16, begynte å avta da. Men er fortsatt kvalm nå i uke 21, men har et liv, hvis du skjønner... Og nå kan jeg ha gode dager. I de tøffeste ukene var det jo selvfølgelig bedre og dårlige dager, men ingen gode dager dessverre. På de bedre dagene mine kastet jeg opp mindre og fikk i meg mer næring enn ellers. Men dagene og ukene gikk jo med på sofaen og kunne bruke et par timer på å manne meg opp til å hente et glass vann på kjøkkenet sju meter unna, fordi jeg var så kvalm og utmattet. Vet ikke om det ble noe svar på det du lurte på, men sånn hadde jeg det iallefall.

Skrevet

Tusen takk for svar. Hadde nok en følelse av at jeg var litt sånn i midten :) Jeg har vært helt bra til tider, og da er det som å få livet tilbake. Stakkars, stakkars dere som har vært/er dårlige hele tiden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...