Sunshine med småtroll:) Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 3 dager (28.mars) på overtid kom lille Elias=) Fødselen ble ikke akkurat som jeg hadde tenkt meg... Alt startet dagen før, 27.mars..Jeg hadde absolutt ingen antydninger i d hele tatt den dagen. Kun at jeg hadde kanskje litt mere nedpress enn vanlig. Vi dro på butikken litt senere den dagen og på Peppes for å spise etterpå. Mens vi satt der fikk jeg så ondt i magen. Trodde det var salsaen..hehehe..men det ble værre og værre og det kom å gikk. Spurte samboeren min hva klokka var bare for å være sikker, men regnet med at det bare var kynnere. Hadde tynn utflod mens vi var på butikken og han trodde det var vannet, men jeg avfeide det. Det kom mer mens vi var på Peppes. Vi kom hjem og kynnerne gikk ikke over. Snarere tvert imot. Det ble ondere og jeg tok tiden: ca 4-6 min mellom hver. Etter 3 timer (ca 2230) fikk jeg nok og vi ringte føden og dro ned. Fikk beskjed etter en check up at det var modningsrier,men pulsen tl babyen var litt øy så jeg måtte vente litt til det kom lege. 10 min etterpå sjekket hun åpningen min og da hadde jeg fått 3 cm og riene hadde gått over til ordntlige fødselsrier (eller hva jeg skal kalle det). Ble lagt inn og etter en god stund fikk jeg bade. ANBEFALES! Tiden gikk og jeg kom opp og fikk lystgass. hehehe..det var saker det;)men etterhvertså ville jeg ha epidural for riene kom så ofte at jeg fikk ikke slappet av. Det var godt det! Jordmoren bekymret seg over pulsen til baby da han virket stresset da riene var så hyppige. Hun sjekket åpning og det var fortsatt kun 4-5cm. Etter en god stund tilkalte hun lege som igjen tilkalte lege nr 2 og det ble bestemt at de måtte få ut ungen da pulsen hans nærmet seg 200. Jeg måtte begynne å presse m svake pressrier og kun 7 cm åpning mens legen hadde hånda inni for å få ut ungen. All verdens epidural hjelper ikke da!! Etter et par min ble det bestemt at det måtte bli hasteKS. Jeg ble trillet inn i operasjonssalen og ca 5-10 min etterpå var gutten ute. Alt skjedde så utrolig fort! Grøsser litt og blir litt følsom når jeg tenker på det i ettertid. Der og da tenkte jeg ikke så mye. Men gutten kom, 50cm lang, 37 rundt hodet og 3500gram:D Verdens nydeligste=)
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Oj! Ja, det blir ikke alltid slik som man tror, men så flott at det gikk bra! Gratulerer så mye med den lille gutten! Kos dere masse!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Det kan vel ikke kalles en drømmefødsel nei, for når vi først har hatt masse vondter så vil vi gjerne fullføre også Men gratulerer så mye! Det viktigste er at mor og barn har det bra nå=)
2 Gullunger Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Litt dramatisk på slutten der hørtes det ut som! Gratulerer masse med gutten!
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Gratulerer så masse:) Ikke alltid ting går som "forventet", men viktigste er jo at det gikk bra med dere begge:) Kos dere! Klemmer
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Gratulerer så masse:) Så fint at alt gikk bra!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 gratulerer med gutten... er det ikke rart at selv om du var 3 dager på overtid så er mann ikke forberedt på fødsel likevel. Håper alt er bra med dere nå!
Tirilill Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Gratulerer så mye med nurket ditt! Det ble jo dramatisk, men endte godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå