mamamaren Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Min mann og jeg er fra ulike deler av landet, og bytter på disse. Jeg mener min sønn krabber nå (magen nedi), og at han prøver å krype (magen løftet), mens min mann mener det omvent. Hans familie er fra Lillestrøm, og jeg er fra Sola (ca stavanger/sandnes)... Hva er rett?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg er fra Trøndelag og er enig med mannen din
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg mener du har rett. Men så er jeg fra stavanger da:)
mamman til to gutter Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg kommer også fra Østlandet og er enig med mannen din:-)
mamamaren Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Så kanskje det er et dialektfenomen? Det er ikke en definisjon på det i ordboka da?
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 krype krøp el. krøyp, krøpet (norr krjúpa) 1 bevege seg, dra seg fram med kroppen mot underlaget ormen krøp tvers over veien / om menneske: bevege seg på alle fire, krabbe, kravle k- på hender og knær / k- gjennom vinduet / k- til køys / alt som kunne k- og gå, var møtt fram / en må lære å k- før en kan lære å gå lære det elementære først / k- til korset, se kors
Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 krabbe v1 (besl med *I krabbe) krype på alle fire, kravle ungen hadde så vidt lært å k- / k- til køys legge seg Hvis jeg tolker rett har vi nok feil:)
sveis Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9846885 har vært diskutert før det der... mener det var en tråd om dette som ble mye lenger også, men fant ikke den..
Gjest Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Krabbe per def er jo på alle 4 mens krype er man nedi underlaget? (som det også står over her) Vi sier at barnet kryper før det krabber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå