Gå til innhold

bedre med topp10 navn enn nelja,imre, heik osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tenker noen folk med?? ungene skal ha navnet for resten av livet å noen kaller de for det ene å det andre bare for å være "spesielle"

syns virkelig synd på noen barn når jeg ser på navnevalgene til noen.. uff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har sikkert mange av de navnene som ligger på topp 10 i dag,vært ganske rare og spesielle en gang de også,men skal være enig i at noen av de nye blir i overkant spesielle.men selv kan jeg ikke fordra de kjedelige 80-talls navnene,så syntes det medte er ganske så mye bedre enn det uansett!

Skrevet

Hva folk tenker med? Jeg vedder på at alle ønsker å barnet sitt et navn som de synes er det fineste de vet om... Tror du ikke?

Man trenger ikke ville barnet sitt noe vondt, ved å ikke gi det samme navn som alle andre...

Er mange navn jeg er enig med deg ikke er fine, både av uvanlige og vanlige... Men er helt sikker på at ingen gir barna sine et navn de synes selv er stygt!

Er vel også forsket på dette, og det er som oftest høyere utdannet, litt eldre foreldre som gir barna sine litt mer uvanlige, spesielle navn, enn yngre foreldre uten så mye utdannelse....

Kanskje fordi de er eldre og tryggere på seg selv - og istand til å gjøre seg opp egne meninger!

Selv synes jeg gode tradisjonelle norske navn er mye finere enn Isabelle Charlene, Noah Leander osv - men tror ikke et sekund at foreldrene vil noe vondt med de navnevalgene...

Godt vi kan bestemme hva barna våre skal hete selv! :)

Skrevet

Helt enig med anonym rett over meg her! Er overbevist om at ingen vil barna sine noe vondt med navnene de gir dem! Navn som noen syns er bare helt forferdelig stygge, kan andre synes er de nydeligste de vet om. Folk har forskjellig smak, og bra er jo det, ellers ville jo alle het det samme, og det hadde vært kjedelig det!

Og jeg er kansje et godt eksempel på det. Jeg er selv på vei mot midten av 20 årene, og jeg liker navn som er litt "uvanlige" å like blandt flere av mine jevnaldrende, slik jeg har forstått det. F.eks Johannes, Edvard, Mikkel, Levi, Aksel, Sofie, Ragnhild, Jørgine, Otelie og Alvilde. Noen av mine venninner syns jeg har en merkelig navnesmak, og ei "venninne" sa faktisk til meg at hun syntes synd på ungen hvis vi ga han/henne et slikt navn! Og gjett at jeg ble fornærmet! Det er noen av de fineste navnene jeg vet om jo, og så kommer hun med slike fornærmelser! Litt av en venninne sier nå jeg.. Greit å ha meninger, men man kan nå vel si det på en mer ordentlig måte skulle nå jeg mene. Selv har hun kalt sine unger for Alexandra og Tabitha, og det er navn som jeg synes er mindre pene for å si det mildt! Mens hun synes de er de vakreste i verden. Men sa ikke noe da hun valgte navn, selv om jeg hadde aldri så mye lyst.

Når det kommer til topp10 navn, så liker jeg/vi både Mathias, Emil, Vilde og Linnea, men kommer ikke til å velge noen av dem. Vi ønsker at barnet skal få et navn som er sitt "eget", og ikke et navn som 4-5 andre i klassen kommer til å ha. Men dette er jo opp til hver enkelt hva de kaller barna sine, om de velger populære navn eller upopulære navn.

Og jeg er enig med anonym over meg at det er godt vi selv kan bestemme navn til våre egne barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...