*day Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Vet at man ikke skal bruke brukte madrasser, men hva med dyner? Noen som vet?? Tenkte baby skulle arve storesøster sine, men kanskje ikke allikevel?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 lurer på det samme! har arvet fra søskenbarn, men vasker de på 60 grader før bruk..
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg har fått beskjed om at en kan bruke alt så lenge det kan vaskes på 60 grader.
Dizzie_mortil3 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Med storesøster sine vet du jo hvor mye oppkast/avføring/urin som har havnet på dem, og kan vurdere ut fra det. Jeg bruker selvsagt samme dyner, vasker dem først bare.
simba>>>3gutter Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Det går helt bra og bruke brukte dyner, bare man vasker de først. Jeg har ei dyne som er 18 år etter en nevø som er like fin som ny etter at den er blitt vasket.
liten frøken ventes i mai:) Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 noen mener også at for mye nytt kan gi babyen for mange miljøgifter. Det som er brukt en stund og vasket en del, skal visstnok inneholde mindre giftstoffer fra produksjonen. Så lenge man får vasket dynen burde det vel være bra tror jeg.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Gikk inn på asthma- pg allergiforeningens sider. De sier ikke noe om hva som er best av dun eller syntetiske dyner, men de anbefaler ikke "gamle" dundyner fordi de kan fremkalle alergi når dunet brytes ned etter en tid. Står ikke noe mer spesifikt dessverre.....
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Men hva i verden er gamle dyner da?ti år?syv?åtte? Om man vasker de ett par ganger og lufttørker de,hvor farlige er de om de er for "gamle"...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå