Gå til innhold

flere som sliter med uvi

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke blir kvitt det. Jeg har gått på min 3 antibiotika kur nå og det virker som det fortsatt ikke er borte. Skal levere prøve i mårra. Begynner å bli litt lei, og har egentlig ikke lyst på mer tabletter når det ikke virker allikevel. har igjen ca to uker til termin. Noen som har det på samme måte, har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg har hatt uvi siden oktober. Gått på den ene kuren etter den andre. Har du fått de til å dyrke urinprøven din? Da kan de se om du får riktig antibiotika iforhold til hvilke bakterier du har. Ellers så skal appelsinjuice og tranebærkapsler hjelpe. Lykke til!

Skrevet

Kurene gjør faktisk at du blir mer mottakelig for flere uvi'er...Fordi de ødelegger den naturlige bakteriefloraen du skal ha.

Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet ut kurene, og heller vært ekstra flink med å drikke vann og appelsinjuice. Og som nevnt ovenfor, spise tranebærkapsler.

Antibiotikaen kapsler inn bakteriene, slik at kroppen kan kvitte seg med de..men samtidig tar den knekken på de bakteriene du skal ha. Og ettersom de kapsles inn og gjerne blir liggende, fordi kroppen ikke har noe immunforsvar til å fjerne de, kommer uvi'ene tilbake gang på gang. Jo flere kurer, jo mer garantert er du at de dukker opp igjen og igjen og igjen og igjen

Skrevet

Ville IKKE fulgt rådet om å kutte ut kurene uten å ha snakket med legen min først. Det er ikke så heldig å ha UVI når en skal føde, pga faren er større for at det kan spres eg oppover og bli nyrebekkenbetennelse ved/etter fødsel. Det er hverken godt eller helt ufarlig, så snakk med lege, gynekolog eller jordmor om hva du bør gjøre!

Skrevet

UVI er urinveisinfeksjon.

Jeg har gått på to kurer selv - Selexid. Ser at jordmor er ekstra obs på urinprøvene mine nå fordi jeg har så kraftige kynnere. UVI kan visst påvirke i så måte, og dermed føre til for tidlig fødsel.

Jeg har vært en iherdig juicedrikker mot UVI-symptomer, men fikk høre at det kunne føre til for mye sukker og oppblomstring av bakterier/UVI. Så jeg gikk over til bare å drikke mye vann.

Tranebærkapsler ble jeg frarådet å ta av fastlegen min - det er vel tranebærkapsler med bucco-ekstrakt som ikke skulle brukes av gravide. Finnes vel typer uten også - som juice og den tørka varianten i fruktdisken?

Her er en side med noe info: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/kjerringr_d_mot_urinveisinfeksjoner_og_plager. Her står det blant annet at du kan prøve å:

- drikke kamomillete

- spise sunt og unngå sukker

- spise grovt brød og kornblanding istedet for hvitt brød

- drikke cultura, eller annen syrlig melk.

God bedring da! UVI er noe skit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...