Gå til innhold

gutten min var på 9 mnd kontroll i dag:):)


fox`y

Anbefalte innlegg

Han er ikke fylt 9 mnd ennå da, men syns d er litt kos med veiing å slikt jeg:)

han var no iallefall 9370 gr, 71 cm og 47.5 rundt hode:) stor å fin. selv om han nekter fast føde hehe. helsesøster ble litt oppgitt hun å da når jeg sa han nekter allt untatt banan og litt dessert hehe. men men d kommer nokk fårhåpentligvis.

 

noen andre vært på 9 mnd kontroll da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke 9 mnd kontroll tror jeg, men vi skal på 8 mnd kontroll om 2 uker..

 

Sliter litt med mat vi også, men har hjulpet etter at jeg begynte å nekte pupp om natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 9 mnd kontroll tre dager før snuppa ble 9 mnd. Da veide hun 9875 gram, og var 71 cm lang. :) Var 9315 allerde når hun var 6 mnd, så nå ser det endelig ut som om vekta har stabilisert seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 9mnd kontroll den 25.03. Da var det 2 dager til Dorthe ble 9mnd. Dorthe har alltid vært ei stor jente, men begynner å stabilisere seg nå. Nå var hun 9500g og 74cm. Hun har altså gått ned 200g på 2mnd. Og strekt seg 3cm. Har vært litt syk, fått dårligere apetitt, og beveger seg HELE tiden. For en mark! ;) Helsesøsteren var ikke bekymret, ettersom hun "har litt å gå på". Neste kontroll er ikke før hun er 1 år. Som tiden flyver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på sålkalt 8 mnd kontroll for noen dager siden. Han var da 8,5 mnd. Da veide han 9625 g og var 75,5 cm. Synes han er stor;) Storebroren veide det samme da han var ett år...

Vi sliter litt med maten vi og. Enkelte dager går det ned for full maskin, andre dager er det bare litt. Men han vokser og legger på seg, så da er det vel bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veide 9780 på '9 mnd.kontroll'. Det er jo ingen offesiell kontroll v 9 mnd. på helsestasjonen hos oss, men vi veier en gang i mnd. da gutten fremdeles fullammes. Ser at det gjelder flere her. Så lenge barna vokser og legger på seg og følger kurven sin, behøver vi ikke å bekymre oss. Men håper jo selvsagt at han vil begynne å spise fast føde før han fyller året!;o) For gutten min er det mango som inntas i tillegg til morsmelk. Og to smuler (og da mener jeg smuler) brød til frokost!;o) Ellers skal vi til legen kommende uke for å måle jernlageret. Det er visst slik at 30% av babyer fom fullammes fram til 9 mnd. har for lavt jernlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, vi var på 9 mnd kontroll på mandag, litt over en uke før han blir 9 mnd!!! Hold dere fast, han er svæææær:

11700 g og 79 cm!!!

 

Han har vært stor hele veien og følger sin kurve fint men ligger laaangt over overnittet! Han er av den grunn noe bedagelig og da, ruller rundt på gulvet men krabber ikke ennå og klarer ikke å sitte helt alene ennå. Men ingen grunn til bekymring sa helsesøstra, de store er ofte tregere :)

Han har fått pupp hele veien frem til for to uker siden hvor vi sluttet med det!

Må jo sies at han er veldig glad i fast føde, spiser gjerne to hele middagsglass i slengen han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...