Gå til innhold

å bli gravid på prevansjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha hengt her inne en stund har det slått meg hvor mange det er som tilsynelatende har blitt gravid på prevansjon. Ja ikke bare en gang men også opptil flere ganger. Det jeg også har observert er at de som har disse uhellene er gjerne de som absolutt ikke er i en livssituasjon hvor det å få barn kanskje er det mest gunstige ( barnefar som allerede har vist seg å være en udugelig far til barn nr 1, de som nylig har gjennomgått en provosert abort og angrer, elskerinner hvor gjerne barnefaren er gift og/eller alenemødre som allerede har barn og er alene) og sist men ikke minst i forhold der barnefar ikke er klar for å få et barn.

Er virkelig prevasjonen så usikker som man kan få inntrykk av på dib og bim? Jeg våger å påstå at hadde prevasjonen hatt så store feilmargin som man kan få inntrykk av hadde det vært forbdt å solgt dem som prevansjonsmidler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at du skal syntes det er merkelig at det å bli gravid selv ved bruk av prevansjon stort sett skjer de som det er veldig ubeleilig for.

Hadde det vært en god tid å bli gravid på så hadde de vel ikke brukt prevansjon til å begynne med.

Jeg har selv blitt gravid med prevansjon så vil ikke akkurat påstå at de en person som sier det juger. (selv om noen muligens gjør det da.)

Men jeg er ihvertfall i en slik sitvasjon at jeg er lykkelig gift med en mann som er en veldig god far.

Vi hadde ikke tenkt å få to barn så tett som vi nå gjør men det er heller ikke noe større problem.

Men ja var stort sjokk for oss for vi brukte kondom og det har jeg ansett som tryggt så lenge kondomen ikke sprekker. (noe jeg vet ikke har skjedd med oss.)

Er vel oftere de som går på ppiller, minipillen og annet sånt som opplever å alikevel bli gravide da. For da er det mye som påvirker sikkerheten. Om har hatt omgangsyken eller glemt en tabelett også videre.

Skrevet

Hva om det kun er den gruppen du snakker om som klager her inne?

Vet om mange som har blitt gravide med prevensjon, inkludert meg selv, som ikke faller inn under noen av de kategoriene du ramser opp.

Skrevet

Jeg har blitt gravid to ganger på p-piller, byttet type etter jeg ble gravid første gangen, etter det har jeg satt in spiral da p-piller tydelig ikke virker på meg lengre!!

Jeg hadde alt to gutter fra før, som jeg var alene med, da jeg ble gravid første gangen på p-piller, guttene var 2 1/2 og 15 mnd, jeg var ikke i noe forhold, så jeg lot barna gå foran meg og tok bort barnet. I sommer ble jeg gravid igjen, med kjærsten min, men det mistet jeg i uke 14.

Den eneste sikre prevansjon er å ikke ha sex overhodet!! Alt annet er det en sjanse for at man blir gravide på/med. Flere som blir gravide etter å ha sterilisert seg til og med!!!

Skrevet

Tror nok også deter en del som har slurvet med prevansjonen når de påstår de har blitt gravide på prevansjon, men om det dreier seg om bare kondom for eksempel så skjer det nok en del uhell. Ikke alle typer prevansjon er like sikkre så noen snakker sikkert sant.

Ettersom det ikke er mulig for meg å vite hvem som snakker sant og hvem som pynter litt på sanheten, velger jeg likevel å forholde meg til det folk sier når det gjelder enkeltpersoner. Om de skulle lyve så skader ikke det meg.

Skrevet

Jeg ble gravid på p-piller. Blir tydeligvis veldig lett gravid og for meg er det både lykke og ulykke. Er gravid nå, planlagt denne gangen men det gikk utrloig fort. Vi rakk ikke å tenke at nå prøver vi engang før jeg ble gravid igjen. Så jeg er veldig usikker på hva slags prevensjon jeg skal velge når mini er født denne gangen. Har overhodet ikke noe ønske om å bli gravid uten at det er planlagt igjen.

Skrevet

Er så utrolig merkelig at så mange blir gravide med p -piller..

leste akkurat i medisisnk leksikon nå at p-piller 0,0-0,2 % sjanse for å bli gravid med p-piller..da er det veldig merkelig at "halve" befolkningen blir gravide på p-pillen....

Skrevet

Jeg har blitt gravid to ganger, begge med prevensjon.

Den første gangen ble jeg gravid med p-piller av den sterkeste sorten, den man "ikke kan" bli gravid med. Legen mente jeg måtte ha glemt en pille, men det er jeg HELT sikker på at jeg ikke har gjort. Det ENESTE jeg kan komme på er at jeg hadde litt løs mage (men ikke diaré) et par dager noen dager etter mensen. Legen sier det kan ha vært nok, ettersom p-piller kun er sikre når magen er "normal".

Den andre gangen ble jeg gravid mens jeg ammet nummer 1. Jeg tok minipille og vi brukte kondom i tillegg siden vi visste at jeg muligens var lite mottakelig for hormoner (etter graviditet nummer 1). Det morsomste er jo at vi den måneden jeg ble gravid ikke engang gjennomførte et eneste samleie (kun startet det). Vi var alt for slitne pga babyen som fortsatt var liten.

Legen mener jeg blir veldig lett gravid... Jeg er enig.

PS. Selv om svangerskapene ikke var planlagte var de kjærkomne, og barnefaren var og er mitt livs kjærlighet. Sammen med de to små.

Skrevet

P-piller er ca. 98-99,5% sikre.

Kondomer er 96% sikre.

Heter det seg.

Men det er under perfekte forhold. De finnes ikke.

F.eks. kan dårlig mage noen dager være nok til at p-pillen ikke virker.

I undersøkelse med par som hadde sex med kondom viste det seg at det i 40% av tilfellene kunne påvises spermier på UTSIDEN av kondomen selv om kondomen ikke var synlig sprukket.

Kondomer er mao bare 60% sikker i praksis "ute i felten".

Men siden det likevel er få dager man kan bli gravid (bare noen få i måneden) regnes prevensjonen som nokså sikker uansett.

Likevel vil mange flere enn man skulle tro bli gravide. Kun avholdenhet fra sex er 100% sikkert.

Skrevet

Tør du virkelig anonym si at du vet bedre enn et nytt medisinsk leksikon? Som sier at p-piller brukt riktig er 0,0 - 0,2 % sjanse for å bli gravid med? Når du sier 98-99,5%...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...