Gjest Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei hei... jeg har for nøyaktig 14 dager siden født mitt andre barn....Som jeg ammer. tingen er den at med min første så ammet jeg ikke.Det skyldes ulike årsaker....Mitt problem nå er at jeg føler at amming bare er stress og føler at det ikk eer noe jeg føler meg komfortabel med.Og synes b are det er stress,tenker hele tiden på om han får i seg nok og er fornøyd. Jeg føler jeg ammer bare fodi at alle andre gjør det.Og sånn er ikk ejeg egentlig....-at jeg gjør ting pga hva andre kommer til å mene. Min første fødte jeg i england og der var det ikke sånn.Der valgte jeg og ikk eamme og folk respekterte det.Her føler jeg at jeg bare MÅ...Hva synes dere jeg skal gjøre??? JEg tenker sånn at jeg skal amme han de første mnd hvertfall og så se ann.....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 jeg synes det er litt tidlig å si at etter 14 dager liker man ikke å amme. er litt stress i starten,men det går seg som regel til hoss de fleste. så jeg syns du skal prøve litt til siden du er så heldig å kunne amme. Er mere stress me koking av flasking og blanding av mme enn å tilby pupp syns jeg da. Vist han ikke vill ha mere pupp så får han i seg nokk vettu.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også valgt å ikke amme av diverse årsaker Jeg synes du skal gjøre det du føler for Bare regn med kommentarer. Det er et stygt ammepress her i landet. Men bare hev deg over det
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Det er det jeg mener også....Folk har jo ingenting med om du ikke ammer eller ikke...og at jeg ammer kunn pga hva andre mener,mener jeg er bare tull! Jeg ammet ikke Emilia og hun var sunn og frisk som baby og er det forsatt.Hun gikk før hun var 9mnd og skravlet som en foss før hun var 1.Jeg syntes det var mye enklere å gi flakse.Og selv om jeg bare har ammet i 14 dager,føles det ut som 1 år.Har jo ikke tid til noe annet....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg synes du skal prøve litt lenger. I begynnelsen hadde jeg det slik som deg. Syntes ammingen var pes, jeg følte det ikke komfortabelt, det gjorde vondt og jeg ammet "hele tiden". Men etter ca. 5-6 uker løsnet ting seg veldig. nå synes jeg ammingen går supert, og jeg er GLAD jeg ikke ga meg så lett. Har du nok melk, barnet virker fornøyd så vil jeg anbefale å holde ut litt lenger )
dimeglio Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Her hvor jeg bor er det omvendt.... Folk synes jeg er litt sær som ammer og lar lillemann styre selv når han vil ha mat. Jeg bir kritisert for å ha lite rutiner på min fire mnd gamle sønn. For meg er det veldig viktig å amme. JEG tror det er best for min baby, men jeg prøver også å sette meg i din situasjon. Jeg synes du skal gjøre det som føles best for deg og blåse i hva alle andre synes. Men nå kommer det jo litt an på grunnen til at du ikke ønsker å amme. Dersom det er fordi du er redd for at han ikke skal få nok, tror jeg det er det siste du skal bekymre deg over, men dersom grunnen er en annen, så finn den løsningen som passer best for DERE. Uansett hva du velger så kommer du til å få et sunt barn. Du har vært flink som har forsøkt å amme, det er jo kjent at de første dråpene er veldig viktige. Hva med om du prøver å pumpe deg litt og gi mme i tillegg? Kunne det vært en løsning for deg? Jeg vil legge til at min erfaring er at det var blodslit og tårer i begynnelsen, men nå angrer jeg ikke et sekund. Dersom du ønsker å amme kommer det helt sikkert til å gå kjempebra, men det gjør det helt sikkert om du ikke skulle ønske å fortsette heller!!!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Grunnen er vel ikke den at jeg er bekyret for at han får i seg nok....men det er så mye stress rundt det...Pumpe,ikke pumpe,hvor mye,hvilket bryst...-men,når det er sagt kan det bare være det at det er veldig nytt for meg og mye å ta hensyn til.... Med flaskene var det greit...kokte vann på morann hadde det i flaksene.Når jeg dro ut så er det bare å ha i pulver og varme det....Synes det var mye enklere jeg da... Og det er jo ingen spørsmål om hva som er best ,deror prøver jeg....skal se om tankene mine rundt amming blir bedre.Og håper egentlig de gjør det og at ting blir lettere. For noen kan det høres ut som om jeg egentlig ikk ehar noen grunn til å vurdere å slutte.....(sier ikke at jeg vil slutte nå uansett) Men,det er for meg litt vanskelig å forklare all etankene mine rundt dette... Tusen takk for at dere ser ting fra min side.Og ikke er så firkantet som mange andre folk om dette temaet
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Slutt å amme om du vil det og det passer deg!! Drit i hva alle andre måtte mene om dette. Din pupp, ditt barn, ditt valg!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Du har heeelt rett ...-skal ikke bry meg hva andre mener! Skal se hvor lenge jeg klarer å holde ut....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Jeg forstår de følelsene du har akkurat nå. Jeg følte at ammingen av minstemann tok så mye tid og jeg hadde ingenting igjen overfor elstemann. Jeg følte førstemann ble bare tilsidesatt og det var ingenting jeg klarte å gjøre for det fordi pupp måtte minstemann få. Jeg ammet ikke førstemann og hadde følelsen av at det var rett og slett urettferdig å amme minstemann, men pgå ammepresset her i landet hadde jeg bestemt meg på forhånd at denne gangen MÅTTE jeg klare ammingen og det har jeg gjort. Minsteman er nå 8 måneder og når jeg ser tilbake på den tiden jeg har brukt på ammingen tenker jeg bare, ja det var best for kroppen hans men det var IKKE best for meg og familien min. Jeg hadde mange problemer da som du kommer sikkert ikke til å få. Jeg har hatt 7 brystbetennelser og en periode med brystvegring som varte i 3 måneder. Jeg har brukt mye tid på å vurdere å slutte, grine, og være syk. Jeg har hatt depresjoner sikkert ikke pga bare ammingen men det hjalp ikke. Så jeg sier ikke at du skal slutte, jeg synes du bør prøve litt til, men ikke amme for alle andre og dritt i hva de sier hvis du bestemme å slutte. Jeg sitter her etter 8 måneder like ambivalent som jeg var etter 14 dager, men det trenger ikke å være sånn for deg... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå