Gjest Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hvordan gjør dere det? Vi synes det er vanskelig å vite hvor ofte og mye vi skal gi. Prøver for øyeblikket å gi 30ml etter hvert måltid, men vet liksom ikke om det er passe, for mye eller for lite.
blaastrek Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 I begynnelsen ga jeg bare mme på kvelden etter amming. Hun la ikke på seg nok av at jeg nesten fullammet så jeg begynte å gi mme etter hver amming. Lager full porsjon ut fra hva som er anbefalt for hennes alder på NAN-pakka. Hun drikker ikke alltid opp alt, kommer vel an på hvor mye hun får fra puppen og. Hun pleier å drikke omtrent halvparten, så rape, så drikke resten. Eventuelt en pause før siste skvett. Kan hende det er lurt å ikke gi så mye tillegg om du helst vil fullamme for da blir han fortere sulten igjen og du får stimulert produksjonen din. En liten tår på 30 ml kan kanskje være nok om du har en del melk. Kommer jo an på str på baby, alder og aktivitetsnivå også. Du merker vel når han er mett? Vrir han seg unna, flaska.. bare sutter på tutten så det renner melk ned munnviken... Er han mett og fornøyd så er det vel nok. :-) Er det ikke nok så blir han vel bare sulten igjen fortere og det kan jo som sagt være en fordel for melka di. Spørs litt hva du ønsker selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå