Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei...

jeg har for nøyaktig 14 dager siden født mitt andre barn....Som jeg ammer.

tingen er den at med min første så ammet jeg ikke.Det skyldes ulike årsaker....Mitt problem nå er at jeg føler at amming bare er stress og føler at det ikk eer noe jeg føler meg komfortabel med.Og synes b are det er stress,tenker hele tiden på om han får i seg nok og er fornøyd.

Jeg føler jeg ammer bare fodi at alle andre gjør det.Og sånn er ikk ejeg egentlig....-at jeg gjør ting pga hva andre kommer til å mene.

Min første fødte jeg i england og der var det ikke sånn.Der valgte jeg og ikk eamme og folk respekterte det.Her føler jeg at jeg bare MÅ...Hva synes dere jeg skal gjøre???

JEg tenker sånn at jeg skal amme han de første mnd hvertfall og så se ann.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke amme fordi "alle andre" syns du må, men fordi det er det beste for barnet ditt!

mme er en god nr 2, men mm er og blir det beste.

Og jeg måtte dessverre ty til mme til mine. Idag tenker jeg at hvis jeg hadde blitt oppmuntret/pushet mer på ammingen hadde jeg holdt ut lengre.

Prøv å tenle på ammestundene som kosestunder. Se på sønnen din, se hvordan han koser seg, lytt til fornøyde grynt og gurglelyder mens han spiser. Tenk på hvor fantastisk vi er bygget opp, som har med matpakke til spedbarna våre hvor vi enn går :)

Jeg så en banner en gang:

I make milk, what's your superpower?

Til syvende og sist er det du som tar valget på vegne av barnet ditt.

Lykke til.

Skrevet

Er enig med Solskinnsjenta. Jeg hadde også lyst å gi opp i begynnelsen for det bare var stress og kav og mas om det hele tiden.Følte de timene i mellom gikk fryktelig fort. Men jeg ble pushet hele tiden og hjulpet veldig av min mor og samboer med å få det til og nå går det som en drøm. Jeg er utrolig glad for at jeg kom over den kneiken og ammer idag. Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

Tusen takk for et kjempe hyggelig svar!

Det du sier er akkurat det jeg tenker....men,vet likosm ikke hva det er som gjør at jeg føler jeg ikke vil.

Skal prøve så godt jeg kan og se hva som skjer....

Angrer ikke på at jeg ikke ammet Emilia,min første,for hun var sunn og frisk som spedbarn og er det forsatt.Hun gikk før hun var 9 mnd og skravlet som en foss når hun var 1.....

derfor føler jeg vel at Casper ikke tar noen skade av MME.Jeg føler at det enklere for meg og at jeg får mer tid til andre ting.F.eks Emilia...hun er veldig sjalu for jeg sitter jo nesten hele tiden med han ved brystet...! Føler at jeg ikke gjør noe annet!!

Skrevet

Jeg kunne ikke amme, og har det veldig fint med det.

Jeg og mannen kan dele nattarbeidet med å mate han lille, og han får en blid og opplagt mamma.

Men uansett hva vi sier til deg her inne, har du min fulle støtte til å gjøre akkurat hva som er best for deg. Har du lyst å gå over til mme, gjør det. Men tror du skal tenke nøye gjennom det, så du ikke angrer senere.

Skrevet

Takk for det....Jeg skal prøve hvertfall og se....:)

Kunne bare ønske folk kunne respektere andre folks valg...

jeg er ingen dårligere mor selvom jeg velger å ikke amme.....

Skrevet

Jeg følte også at jeg ikke fikk til ammingen i begynnelsen. Fikk ikke koblet han på engang. Viste ikke hvorfor han skrek hele tiden, og lurte på om han fikk i seg nok og var fornøyd. Om melka var bra nok osv. Hvis babyer legger på seg fint får han nok. Du merker vel om han er fornøyd eller ikke...? Trenger ikke å være pga. ikke får nok mat hvis ikke.

Stress ned og føl på magefølelsen. Du trenger ikke å gjøre noe du ikke vil...uansett hva andre mener. Jeg vil likevel anbefale deg å prøve. Det vil sannsynligvis bli bedre etterhvert. Jeg er selv ammemor (8mnd nå) og synes det er det enkleste i verden. Jeg synes det er stress når jeg ser alt de andre mødrene må gjøre med den flaska (varme, sterilisere osv). Jeg drar bare frem puppen, ren, riktig mat og riktig temperatur hvor som helst og når som helst. Nå skulle jeg ønske han kunne ta flaska også, men...

Jeg er en skikkelig forkjemper for MM. Synes det er det beste man kan gi, og rynker litt på nesa når jeg hører at andre velger flaske eller gir opp ammingen uten å prøve,..litt mer... MEN når det er sagt. Så det viktigste er at babyen er mett og fornøyd, og ingen er tjent med en mamma som ikke har det bra. Stress påvirker melka og babyen, i værste fall går melkeprod. ned.

I ammedebatten er det en ting som mangler synes jeg: Det er ingen tvil om hva som er BEST,MME er en god nr. 2, men spørsmålet er hva som er RIKTIG å gjøre i en hver situasjon....og da er det ikke sikkert svaret er å amme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...