Evab Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Trenger jeg virkelig ikke å søke? Sitat NAV: Barnetrygd gis som hovedregel automatisk for barn som fødes i Norge. Moren får vedtak fra NAV lokalt og barnetrygden utbetales til henne, med mindre foreldrene gir beskjed om at faren skal ha barnetrygden utbetalt til seg. Betyr det at de setter inn penger på kontoen jeg har oppgitt til arbeidsgiveren min? Når blir barnetrygden utbetalt?
alvis Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Ja, den kommer automatisk. Vi får den i sluten av mnd (30 eller 31). Det kan ta 2-3 mnd før den kommer pga travelt på NAV men da får du selvfølgelig etterbetalt:)
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hei! Ja, barnetrygden kommer automatisk. Det eneste er at de må ha beskjed hvilket kontonr de skal utbetale det til. Jeg vet ikke hva du mener når du skriver "Betyr det at de setter inn penger på kontoen jeg har oppgitt til arbeidsgiveren min?" Jeg tror ikke nav er så kreativ at de spør arbeidsgiveren din om kontonr. Vi fikk et brev hvor det sto at de ønsket å få oppgitt kontonr som de skal utbetale barnetrygden til. Barnetrygden blir utbetalt i slutten av mnd. Som du ser på signaturen min fødte jeg i november og vi fikk barnetrygden utbetalt første gang i slutten av januar, da for 2 mnd.
Evab Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Tusen takk for svar! Da satser jeg på at de spør etter kontonummeret mitt hvis det ikke allerede ligger i noen database som de har.
♥Tullerusk♥ Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 hvis dette er ditt første så sender du bare en mail eller et brav og sier du vil ha trygden inn på kontoen din...Ikke glem å legge med kontonr ditt da...hehe... Du får nemlig barnetrygden på en utbetalingssjekk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå