Gå til innhold

Noen her som har vært med i kreftforskning

Anbefalte innlegg

Skrevet

på Radium Hospitalet og som kan fortelle litt hvordan det var? Hvilke undersøkelser dere måtte gjennom etc? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker først og fremst på arvelig kreft da.

Dytter denne litt opp jeg :)

Skrevet

Pappa var med i en forskningsgruppe når han var syk, dette var ikke for arvelig kreft da.

De forsket på behandling, hva slags virkning det hadde på kroppen, hvor godt det funket osv..

De tok vanlige prøver, men mye oftere enn til vanlig og grundigere enn vanlig.

Skrevet

Ok. Kunne kanskje forklart meg litt mer, jeg tenker mer på arvelige kreft gener. Blir ikke helt det samme da, for jeg skal ikke ha noe behandling i og med at jeg ikke er syk.

Skrevet

Jeg har vært til genetisk veiledning på Ullevål. De kartla først hele "familietreet", mengder med spm...... så sjekket de prøvene som ble tatt av min mor og bestemor for å sammenligne eventuelle arvelige disposisjoner. De konkluderte med at jeg ikke hadde større risiko enn andre til å få kreft så ingen prøver o.l. ble gjennomført.

Skrevet

Ok :) kommer kanskje an på hvilken type arvelig kreft man kan være utsatt for da. Tenker på tarmkreft etc. Vet at blodprøve blir tatt i allefall.

Skrevet

Det var nettopp tykktarmskreft jeg ble kartlagt i forhold til.

Skrevet

Ok. Har fått beskjed at blodprøver skal tas. Var egentlig mest bekymret for slanger inn både her og der. Så det var godt å høre at det sikkert ikke blir det første gang ;o)

Skrevet

Lykke til:) Har du mistet noen i nær familie da eller? Alder på vedkommende har mye å si. Har du måtte svare på masse spm osv?

Skrevet

Takk :) Har "bare" mistet farfar. Men har en tante og en onkel på pappa sin side som har hatt kreft i tillegg til farmoren min. I tillegg har det vært en del kreft på mamma sin side. Vi er veldig mange i familien nå som er/skal være med på utredning.

Fikk innkalling til veiledningstime i slutten av april i dag, er naturligvis nyskjerrig. Samtidig er jeg litt engstelig for om jeg vil vite etc. Samtlige av "oss" har fått tilbud om å vite hvor mange % sjanse man har for å få kreft i fremtiden. Litt skummelt å vite...

Nå er det natta her i gården! takk for "samtalen" :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...