*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hadde vært på do og tissa, og skulle legge med igjen.. Kjenner at noe renner ut, tar av meg trusa for å se, og det renner hvit væske ut.. Det kommer "masse" altså.. Det renner virkelig, ikke bare drypper..Men etter hvert konkluderte jeg det med at det måtte være utflod... Fostervann er vell ikke hvitt?? Har heller ikke kommet noe etterpå.. Men ble skremt ja, er jo for tidlig for fødsel enda...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hm..tenk om det er foservann da..? Ikke vet jeg, men jeg synes det hørtes mye ut til bare å være utflod liksom..? Jeg ville ringt jm eller føden..Lykke til
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2008 Tror du ?? Hm.. men hadde det ikke kommet mer utover dagen da? Har ikke kommet noe siden da, og det er mange timer siden...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Ikke at jeg vet hvordan fostervann ser ut, men har hørt det beskrevet som hvit-aktig...ville ringt føden om det var meg.. Ikke akkurat lurt å lekke forstervann..spes så tidlig
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Nei det er ikke sikkert at det kommer mer..Ta en tlf og hør for jeg vet egentlig ikke..Men jeg hadde ikke slått meg til ro hvis det hadde vært meg..
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2008 Ok. Takk for svar.. Skal se det ann ut over ettermiddagen, og så skal jeg ringe å spørre etter at ungene er lagt.. Det er vell ikke farlig at jeg venter så lenge hvis det skulle være fostervann?? Ungen ligger i tverrleie, men hvis det var fostervann, så var det jo bare en "lekkasje", og ikke det at alt for....
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Syns du skal ringe nå jeg..det er ikke vits å utsette det til i kveld vel? Tenk om det er fostervann?
Kompani Orheim Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Helt enig med Pippi... Så at du skrev på et annet innlegg her at det luktet litt søtlig i tillegg - gjør ikke fostervann det?
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2008 Men hvordan blir fostervannet når det har tørket da? Trusen jeg hadde på meg har "stivnet" der hvor det kom... Mener å ha hørt at fostervann ikke stivner? Men jaja... skal ringe for sikkerhetsskyld... ( slik at dere blir fornøyde, hehe).... Neida.. Er jo så klart lurt å sjekke det opp, for å være helt på den sikkre siden:)
Kompani Orheim Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Heheh ja ikke meningen å mase, men ble litt engasjert plutselig nå merket jeg :-) Hold oss oppdatert da om hvordan det går! Jeg vet forresten ikke hva som skjer når det tørker, har ikke født enda selv.. Lykke til da!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Hvordan gikk det? Har du ringt? ja ja...jeg vet jeg maser...ikke meningen...men ble litt engasjert jeg og:-))
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Så lenge hodet ikke er festet, bør du absolutt ringe føden hvis du har mistanke om vannavgang. Ligg mest mulig horisontalt også.
Gemini7 Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Hei bruden, du svarte jo på tråden min om min vannavgang og igangsetting (jeg går her og venter på reaksjon av modningsgele)- så da kan jeg jo bidra med min ferske erfaring mht vannavgang. Det høres ikke ut som om det kan være noe annet enn fostervann ut fra mengden og beskrivelsen din. Første legen som så på meg da jeg ble lagt inn nå begynte også å snakke om økt utflod på slutten av svangerskapet- men det kommer jo virkelig ikke i skvetter sånn helt plutselig og renner nedover bena dine..Og man kjenner jo faktisk at man ikke tisser på seg! Synes du skal ta kontakt med fødeavd. Ta på deg et bind, for jordmødrene kan faktisk lukte om det er fostervann (kan lukte litt søtlig, men faktisk også litt som sperm!). Jeg tok en dusj i dag og vannet som rant ned bena mine da så litt hvitaktig ut ja, faktisk.. Eller "blakket" som jordmødrene sier. Men infeksjonsfaren er alltid skummel om vannet går, så best å komme seg til føden og få deg sjekket ut (jeg har gått på penicillin forebyggende disse dagene her på observasjon). Lykke til:)
*Super*Mamman* Skrevet 2. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2008 Heisann jenter. Nå har jeg vært på kontroll på sykehuset. Var ikke fostervann heldigvis:) Bebien hadde det kjempebra, lå med sånn registrering i 30 min... Fikk også vite at bebien hadde snudd seg med hodet nedover, har lenge ligget i tverrleie nå, så godt å vite det Jordmoren mente at det kunne være ungen som hadde presset på, slik at det hadde kommet ut ekstra med utflod/urin i dag.. Har også fått skikkelig press i baken i dag, så regner med at alt dette skjedde nå pga ungen la seg med hodet ned nå i dag:) Godt å vite at alt er iorden iallefall:) Takk for svar:)
Smånetta 14.mai Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Fostervannet mitt var akkurat som vann da det gikk med et smell utover hele stuegulvet. Det var en liter vann, så det var ikke til å ta feil av. Det luktet litt søtlig, men var helt klart vann.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Oij det var jo kjempebra!! Kjekt å høre at alt bare er velstand:-)) Kos deg videre i sv.skapet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå