Gå til innhold

flere som er tette i nesa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sia mandagen bjynte æ å får litt ont i halsen og dagen etterpå ble æ tett i nesen*så irriterandes* spesietl om natta jaa :( så nå er æ litt forkjøle men ikke nåkke farli ;) ongen sparke som bare dt ^^

 

termin din er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... bruk saltvann og snyt deg ofte ;)

Men er slitsomt... har tenkt at jeg håper jeg ikke er like tett under fødsel, og jeg blir sliten av å puste med munnen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag er æ ikke tett i nesen da ;) har bare ont i halsen når æ svelge, svir litt .. men får nå bare lev me dt :D går nå vente kun på at lille gutten skal komme ut ^^ bjyn å blir litt lei nå :/ hehe

 

blir vel ganske slitsom vest man blir syk under fødsel så ønske dæ lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min mente at det er helt greit å ta en sprut nesespray på kvelden. Jeg kan fint overleve tett nese på dagen, men det er jo ikke bra for babyen at man ikke får sove heller. Her er det som står på pakningsvedlegget til Otrivin:

 

Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

 

Bruker saltvann på dagen, men det største problemet er jo ikke snørr, men at neseslimhinnene er så hovne.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjempe! vært det siden uke 12 eller noe.. dritirriterende..! må bruke otrivin hver kveld før jeg legger meg, kjempedumt, men sånn er det bare. orker ikke å ligge våken hele natta! gleder meg til baby kommer, vurderer om jeg ev. skal ta en "bihuleskylling" og se om det hjelper dersom det ikke roer seg etter graviditeten er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, godt å høre det ikke bare er meg som sliter med dette! Synes jeg har vært forkjølet så og si hele svangerskapet... Begynner å bli rimelig lei nå! Slitsomt med våkennetter og stadig avbrutt søvn. Men nå er det bare 3 1/2 uke igjen :D Bruker saltvannsspray -Miwan + mentol, hjelper jo litt, etter å ha tømt ei halv flaske i løpet av ei natt! hehe... Tør ikke bruke Otrivin, jeg.. får holde ut litt til! Håper bare jeg får sove litt før lilletrollet skal ut -blir jo så energiløs av dette! Hold ut, så krysser vi fingrene for åpne neser til fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge mine svangerskap har jeg vært sterkt plaget med tett nese, i så stor grad at jeg ikke har klart å puste gjennom nesa verken natt eller dag.Har brukt Otrivin hele veien, selv om jeg har prøvd å begrense inntaket så mye som mulig. Har brukt den for barn ettersom jeg ikke vil ødelegge slimhinnene helt, samtidig som den sikkert ikke er like sterk å få i seg for prinsessa. Saltvann funker ikke i det hele tatt, og jeg har holdt på å gå av skaftet til tider fordi jeg rett og slett ikke klarer å puste gjennom nesa....Gleder meg til tulla er ute og plagene er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har sagt d at d e heilt vanlig at du har en liten forkjølelse som du liksom ikke blir heilt kvitt.. Eg har hatt d siden 5 mnd nå, og har vent meg til det. Fant ut at det ikke hjelper å sove med åpent vindu heller.. så vi må nok bare bita d i oss til de er ute;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er tett hele tiden og saltvann funker ikke...

brukte otrivin først,men har byttet til nasaren nå,den er visst ikke fullt så kraftig,men gjør samme nytten....også liker jeg spruten på den bedre,den sprer seg liksom mer... :)

men bare en måneds tid igjen nå,så da går det vel over etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje forkjøla, men er litt tett i nasa om natta.... Er dette ein svangerskapsting altså? Veldig irriterande for hvis eg må puste med munnen våkner eg med knusktørrr hals og MÅ ha noko å drikke. Har alltid ei flaske vatn ved senga som eg kan tømme i meg ;)

 

Eg var veldig forkjøla i høst og tok vanlig nasespray. Blei kjemperedd når eg etterpå las at gravide ikkje burde bruke nasespray....

Spurde legen min som sa det var ok så lenge det ikkje var over lengre perioder. Han fant ut at ein nasespray som heiter Zymelin (eller noko sånt) kan brukast under svangerskap :) Det var topp for eg måtte ha nasespray for å få sove (saltvann var ikkje sterkt nok).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...