Gå til innhold

Hva skjer etter 52 uker sykdom???

Anbefalte innlegg

Gjest neinåaltså
Skrevet

Hva skjer økonomisk når man passerer 52 uker sykemelding og fortsatt ikke kan jobbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker, men en må vel da over på attføring?

Skrevet

Der er vi også nå=S Smbo har vært sykemeldt et år når bi kommer til Juni. Da går han ned i 66% lønn. (husker ikke hva det heter) Også Får han jo lån og stipend av lånekassen om han skal ta omskolering. Men vi har ikke råd til å bare få 66% lønn, så da skal han i møte med legen og nav, og de skal finne en løsning vi alle kan leve med*=)

Skrevet

Man kan gå over på rehabiliteringspenger, hvis det ser ut til at du kan komme tilbake til samme jobben, men trenger bare litt lenger tid. Attføring er hvis du trenger å omskoleres til annen jobb. Man får da 66% av sykepengene, hvis jeg forstod legen min skikkelig.

Skrevet

Såfremt mulighetene for å bli frisk er til stede går man over på rehabiliteringspenger som er ca 2/3 av inntekt.

Skrevet

Da må en søke om attføring- eller rehabiliteringspenger. Det er 66% av det vedkommende har fått i sykepenger.

Gjest neinåaltså
Skrevet

Hva slags løsning finnes da..? Har legen/nav sagt noe om det? Problemet her er det samme, at 66% lønn IKKE vil kunne fungere. Da må huset selges osv. Er en stund til vi er der men jeg mister nattesøvnen allerede.

Gjest neinåaltså
Skrevet

Hvis man får innvilget attføring, og da får 66%, og tar utdanning/omskolering, kan man få støtte fra lånekassen i tillegg til fra NAV??

Skrevet

Nyskjerrig nå; hvordan skal de finne en løsning nå dersom de ikke har klart å finne en løsning tidligere (det siste året?) Hva er det som gjør at arbeidsgiver og nav plutselig kan strekke seg nå, eller hva jeg skal si?

Skrevet

Ja det får du. Og nav dekker det dersom du vil gå på nettskole/privatskole=)

Her skal legen og nav ha et møte, og så skal de se om han kan komme tilbake til jobben, men gjøre andre ting enn det han gjorde før. Og noen ting skal han IKKE gjøre. derfor "andre løsninger"=)

Skrevet

Det der burde de ha vurdert lenge før en står i fare for å gå over på attf/rehab. Det er sykt dårlig at dette ikke er gjort før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...