Gå til innhold

Noen som har erfaring med Emmaljunga City Cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sniker meg inn her fra bim. Er i prosessen med å kjøpe barnevogn, og det er jo helt vanvittig hvor mye forskjellig som finnes der ute... (';') Men vi har falt litt for Emmaljungas vogner, og spesielt City Crossen pga vekten. Noen som har erfaring med denne, og kan denne anbefales? Er det best med City Bag eller softbag? (City Bag'en kan vel være litt vanskelig å bære dersom barnet sover, eller?)

Og har dere generelt noen tips til en førstegangskjøper som er ute og shopper i vognjungelen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har city crossen er er kjempe fornøyd!vi valgte også den pga vekten. Samtidig er det en solid og god vogn.Hadde city bagen,siden jeg syns den var mye finere en soft bagen,og er veldig fornøyd men den og,litt kjedelig at de vokser så fort ut av den bare.På city bagen vi kjøpte er det med hanker,men tror ikke det er det på årets modell,hørt noe om det.(vi har forresten fjorårets modell)

Skrevet

Vi er også veldig fornøyd med vår :)

Eneste minus er at kalesjen er noe slaskete, blir ikke stram liksom, men det trenger jo ikke gjelde alle. Selv om det var en tråd for en stund tilbake hvor flere klagde over dette.

Hadde også citybag, veldig fin og god plass!

Skrevet

Vi kjøpte den, men jeg ble dessverre litt skuffet. Hadde forventet litt mer av ei så dyr vogn.

Kalesjen er veldig trang, slik at ryggen på sportsdelen og kalesjen setter seg fast i hverandre dersom man prøver å justere en av delene med ryggen oppreist.

Knappene på fottrekket og bagtrekket er omentrent umulige å kneppe fast ute i kulda. De spretter av med én gang.

Understellet er skjevt. Det var ikke så tydelig mens vi brukte City Bagen, men nå når vi har byttet til sportsdelen vises det veldig godt.

Et av hjulene var ikke limt da vi fikk vogna..

Bortsett fra dette er det ei god vogn, og jeg synes det er en kjempstor fordel at den veier så lite! :)

Skrevet

vi har også city cross og er fornøyd!

ikke noe å klage på -ennå;)

lett og fin vogn!

Skrevet

Har også Denne vogna med city bagen..Veldig fornøyd...

Kan justere fjeringen etterhvert som barnet blir større og greier...Eneste ulempen er at de nye modelene (altså årets) så her det ikke bærehåndtak på dem...Dessverre...Ble lei meg da...

Har hatt en emmeljunga til storebror og han brukte den til han var 3,5 år gammel...Like god og kjøre...Han hadde nok brukt den mer hvis han ikke hadde vokst ut av den..=o)

Men denne emmaljunga cross vogna er jeg kjempe fornøyd med...=o) Lett å trille...

Skrevet

Vi har, og vi er kjempefornøyd. Solid vogn, samtidig som den er forholdsvis lett og kompakt. Går fint inn i lengderetningen i bagasjerommet på bilen. Vi hadde CityBag, og har ikke noe spesielt negativt å si om den, annet enn, som du påpeker, at den er vanskelig å bære. Om man bare holder i hankene, så tipper den framover, så du må bruke 2 hender. Om det ikke er hanker på den modellen som er ny nå, så hadde jeg nok vurdert en softbag/bærebag til å ha oppi. Kjedelig å dille for mye med babyen når han sover og skal flyttes. Du får jo også bæreplate til Voksiposen, kanskje det er en ide? Vi tok i bruk sportsdelen da han var 5 mnd, men den er like god å ligge i - så overgangen var myk.

Men - det viktigste for meg, har jeg funnet ut - er at vogna er lett. Ikke kjøp vogn på 20kg, det hadde jeg angret, tror jeg.

Til anonym med en del feil på vogna over her: Hadde jeg vært deg, hadde jeg krevd vogna gratis fiksa, eller ny vogn. Det skal ikke være sånne feil med de. Og det er ikke vanlig med så mye småfeil på Emmaljungavognene, pleier å stå for kvalitet det merket.

Skrevet

Signerer som en av de som er meget fornøyd med vogna:)

Lett og god å trille, både på asfalt, grus og snø.

Er så liten og nett at det er ingen problem å ha den med inn på diverse butikker.

Får plass i alle bilene vi har kjørt, uten å måtte ta av hjul eller bag.

Er så lett at jeg kan bære den opp i 2 etg hvor vi bor:)

Og det jeg også likte, er at vi har ulik farge på city bagen og sports- vogna. Så da blir det som om vi har 2 vogner, til prisen for en :D

Både jeg og samboer er meget fornøyd, og vi har også fått mye skryt fra andre som har trilla på den:)

Lykke til med valg av vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...