Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Fikk beskjed av jordmor at det var lurt å få i seg nok energirik mat og drikke under fødselen, men vet ikke helt hva jeg skal ta med meg på sykehuset av dette... Noen som har noen gode forslag??
Phantom´ Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg bomma kraftig med sjokolade sist. faktisk det siste jeg kunne ha tenkt med å stappe innpå... For meg gikk det i hovedsak på drikke. Hadde med en god eplejuice. Var vel det eneste jeg hadde i meg. Ellers hører jeg mange som tar med energidrikk, men det synes jeg er guffent. Drikker det aldri ellers så jeg regner ikke med å få lyst på det under fødsel heller. Frukt og nøtter kan vel være bra. Babaner er jo kjent for å gi kjapp energi.
Bebis08 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Da må hun jo tenke på lange fødsler med lange mellomrom mellom riene. Jeg tenkte jo ikke en tanke på at jeg skulle spise noe, lå mest og konsentrerte meg om det som skjedde. En vannflaske er jo greit å ha med seg kanskje, ellers hadde jeg sjokolade med, mest med tanke på mannen min så ikke han skulle svime av :-) Men vil vel si at tanken på mat var ganske fjern....
Thea Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Ta med litt penger og send mannen i kiosken. Jeg hadde kun lyst på Cola og spiste en sjokolade helt i begynnelsen. Vanskelig å si hva en får lyst på. Om du har med litt sjokolade, frukt og godt og drikke skader det ikke om du ikke spiser noe av det...
Ladybird82 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Da jeg var på omvisning fikk vi beskjed om å ikke spise sjokolade fordi vi mest sannsynlig kom til å spy av det. Det er ganske vanlig å spy under fødsel. Ble anbefalt å styre unna melkeprodukter. Men sportsdrikke/saft var anbefalt og selvfølgelig rent vann. Sportsdrikke/saft for å få i seg sukker og vann for å få i seg nok væske.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Min jordmor anbefalte meg noe man kunne få i seg små munnfuller av mellom riene. Feks studentmix-pose med nøtter/rosiner. Hun anbefalte at man hadde med noe siden man skulle gjennom et "maraton", men skjelden var klar for mye mat akkurat når det hele sto på.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Druesukker anbefales, kjøpte mine på apoteket....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå