Kirsebæra Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 en gang i uka? eller to ganger i uka? har dere stor handling en gang i uka eller? vanskelig å finne ut hva jeg skal kjøpe uten at det skal bli maaaaaaange tusen....billig og lett mat f.eks...vi kjøper mat ofte. syns jeg da...to-tre ganger i uka...og for det meste går det i kjøttdeig-mat her hjemme for det er det enkleste...og pølser... er ikke så mye jeg liker, jeg klarer ikke fisk, utenom tilberedt fisk som fiskeboller, fiskekaker og fiskepudding og slikt...fiskegrateng går vel også greit av og til... det blir så dyrt hele tiden, spesielt med bare en inntekt....noen tips??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Handler to ganger i uka.. Sparer masse penger på det.. Før handlet i ca annenhver dag, og det blir dyrt..
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 de 5 ukene sambo er hjemme handler vi hver dag, og gjerne 2 ganger for dagen. men de 5 ukene jeg er alene har jeg begynt å handle ca 1 gang i uken
kroi Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Vi handler to ganger i uka. Setter oss ned og planlegger middag for hele uka, og handler inn alt som trengs. Og så prøver jeg (hamsteren i familien) å skjerpe meg når det gjelder "i alle tilfelle-handling". På det meste hadde vi 10 bokser mais og ananas i skuffen, varer vi nesten ikke bruker en gang... Før handla vi nesten hver dag - det er dyrt det. Med (liten) fryser kan en jo planlegge litt lenger framover også, store kvanta er ofte billigere, og da ligger mye klart Hvis en da husker å ta det ut av fryseren... (Jeg er skyldig der).
2nj♥ Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Handler stort sett litt hver dag og så har vi en storhandel til helga..... Tenker stadig at vi burde få til et system med handling 1-2 ganger i uka, men har enda ikke kommet igang :/ -Tror det er endel penger å spare på det!
Willy Wonka Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Huff.....er skikkelig uøkonomisk og handler nesten hver dag...hvertfall annenhver dag. Tar en storhandel av og til, men har myyyye å lære. Skjønner ikke hvor pengene blir av (vel..jo egentlig, men jeg må bare skjerpe meg)
Sjefsmegga Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Handler kun 2 ganger i uka vi. Skiv liste og sett opp middagsmeny. Husk at hvis du liker helst ferdig fiskemat så har de ofte tilbud på feks Findus. Kutt ut "digg" utenom på lørdager, der sparer man fort mye.
Kirsebæra Skrevet 2. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2008 Ja jeg regner med at det er en del penger å spare på det. og ikke pokker om jeg kan sende samboern på handletur alene...djeez...kommer hjem med alt vi ikke trenger og ingen ting av det vi trenger....som i går...haha...ba han om å kjøpe noe til middag de neste dagene..han kom hjem med fem pakker kjøttdeig og ingredienser til taco for en dag=P Men nå er regniner betalt så da skal vi sette oss ned i dag å handle denne uka....skulle vel ha satt av penger slik at vi kan handle hver uke heretter...fader det erk jipt med en inntekt og lånekassen erh elt fantastiske med bruke lang tid!! *klappe for lånekassen*
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Vi (eller jeg) handler 1 gang i uka. Vi bor på landet og jeg storhandler når jeg drar til byen 3-5 ganger i mnd. Ellers er det bare melk, brød og ellers noen småting. Det er ikke like lett å planlegge å vite nøyaktig hva og hvor masse en trenger i 1-2 uker fremover heller.
Vipsenmamma Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Handler kun en gang i uka, og da er det storhandel. Det sparer jeg masse penger på. Brød baker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå