Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg har vært så dum og kjøpt meda manuell brystpumpe. Pumper og pumper, men får bare ut 10-15ml på ett bryst, selv når jeg vet at brystet er helt fult. Har prøvd å legge til mini med en gang etterpå og da lå han og spiste i ca ti min til på brystet så jeg antar at det er mer enn 15ml i hvert bryst. Kunne derfor tenke meg en elektrisk brystpumpe, men er redd for at det ikke er pumpeteknikken min som er feil slik at jeg får samme problemet med en elektrisk pumpe. Er det noen som har opplevd lignende med manuell pumpe og hatt hell med å bytte?
Willy Wonka Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg sverger til elektrisk!! Da kan du bare sitte og slappe av mens du pumpes.....lese en bok eller se på TV. Har aldri prøvd manuell, så jeg er kanskje ikke helt objektiv, da....
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Ja, prøvde manuelle pumper og pumpet til jeg fikk senebetennelse i armene. Det kommer mye enklere melk ut med elektrisk pumpe, men du bør nok velge en forholdsvis dyr og kraftig/effektiv en.
mamman til to gutter Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Jeg har klart meg veldig bra med en manuell pumpe. I begynnelsen pumpet jeg endel, men etterhvert trengte jeg bare å ta et tak av og til og så sprutet melka ut av seg selv. Når jeg en sjelden gang fikk ut 10-15ml som du sier, så var det fordi utdrivingsrefleksen ikke starter. Kan hende det hjelper med elektrisk, men det kan også hende du får samme problemet. Prøv å pumpe den ene puppen mens babyen spiser fra det andre, da er det lettere å få i gang utdrivingsrefleksen, evt så finns det en nesespray på resept som kan hjelpe deg.
Ezmeralda Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 hehe...finnes det nesespray som kan hjelpe? Hvordan fungerer det? :-)
mamman til to gutter Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Aner egentlig ikke, har bare lest om den her inne, men tror den inneholder hormoner som gjør at utdrivingsrefleksen starter.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Syntocinon nesespray fåes på resept. Ett sprut i ett nesebor før amming/pumping og utdrivningsrefleksen setter inn etter ca 2 min. Inneholder ammehormonet oxytocin. Fungerer veldig bra sammen med el pumpe. For de som har masse melk og er lettmelkte trenger de oftest ikke annet enn manuell pumpe og uten spray.
eggedosis Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg sverger til manuell. Funket best for meg etter å ha slitt med udrivningsrefleksen på den elektriske. Prøv deg frem, prøv å lån ev. det du ikke har av ei venninne.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Søstren min har det samme problemet, å hun fikk prøve min elektriske pumpe. Da fikk hun ut mere og på mye kortere tid, så nå har hun gått til innkjøp av en elektrisk. Lettet hennes hverdag mye:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå