Gå til innhold

Inspirert av skravle.

mamma søker barn-har fått 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fantes når vi var fjortiser som dagens fjortiser hadde ledd av???

Movie box (vi måtte pent leie, for mamma mente at vi ikke trengte en videospiller)

Vi hadde fasttelefon midt i stua, kult med fjortissamtaler i stua......not.

Walkman, på størrelse med en av dagens vanlige radioer.

Vi hadde ikke fjernkontroll på tv, ikke rart man ble i god form når man måtte reise seg for å skifte mellom de 3 kanalene vi hadde.

Dere da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snikringing var teknisk umulig da tallskivene på telefonen, som sto enten i dagligrom eller på foreldres soverom bråkte i gjennomsnitt verre enn et jagerfly...

Stereoanlegg som sprakte mer enn det spydde ut god lyd, fordi fjortisene hadde sprengt alle høyttalere pga "litt" høy musikk når foreldrene ikke var hjemme...

Mobiltelefonene som først kom på markedet krevde nesten en varebil for å tas med på tur og om man var så dum å lade den i bilen, gikk bilen tom for strøm...

Isba.........verdens styggeste støvletter.......selvfølgelig med røde syltestrikker...

Skrevet

Ja, og ikke var de særlig varme heller. Men det kan man ikke si, når de kostet en mnd.lønning og man hadde grått for å få de :o))

Skrevet

Vet du hva........jeg synes de var fryktelig varme jeg!!! Derfor jeg gadd bruke dem såpass lenge minnes jeg.....men fy søren så stygge!!!

Skrevet

Stygge er vel fornavnet. Og hva var egentlig den idèen om å kaste skolissene og feste syltestrikk på???

Jeg gjorde det bare fordi det var sånn det skulle være, men hvem kom liksom på det. De ble ikke akkurat vakrere av syltestrikk ....

Skrevet

Seilersko- Dockside selvfølgelig. Eldstedattera lo høyt og lenge da jeg viste henne disse skoene i butikken

LP- plate og EP- plater

Sjokkgule solbriller

Telefonen husker jeg- haha. Ikke noe repeat knapp der

Snowjogg

Dongeribukser i str big size, snurpet inn i livet med et tynt belte. Under hadde vi gjerne badedrakt og dressjakke over (herregud, er det mulig)

Discotek på grendahuset med discokule og klinesanger.

Skrevet

Jeg hadde hvite sykkelsko, og pumps med tennissokker i. Og så hadde jeg snekkerbukse med belte på som matcha fargen på sløyfa i halsen. Og permanent!

Og så hadde vi store briller.......

Skrevet

Jeg savner krone automatene jeg.Slike en brukte ei krone på og kunne vinne 10 eller 20 kr på...Husker at jeg og en venninne spilte og delte pengene viss vi vant :0)

Skrivemaskin det ser en ikke mye til lengre .0))

Moviebox og sørlandschips hehe gode minner....

Skrevet

Ha, ha - Isba husker jeg godt - jeg var så overlykkelig over å få dem at jeg sov med dem ved siden av sengen. Desverre var de lysebrune som "alle" hadde utsolgt, så jeg fikk mørkebrune.Også hadde vi Fusalp og Monclair-jakker, Ball og Fiurocci-klær, vide bukser øverst, med discobelte som hang ned. Og treski, anorakker og Marius-gensere. Vi røykte 10-pakninger med Prince og Camel, som vi gjemte i hagen før vi gikk hjem. Og selvfølgelig brunkrem og blå skinnende øyenskygge. Hestehale over mot den ene siden. Og LP-plater, med Hair, Grease, 10CC, Boney M og sånt. Og kjellerstuer med kombi-anlegg. Hvor vi satt og drakk eksport (uææææh) for å bli fulle på fredager. Og så hadde vi falske legitimasjoner for å komme inn på de få discotekene i byen med 18-årsgrense. Som stengte kl. 24.

Vi hadde ikke videoer - he, he, jeg var 14 i 1979. Så da Sky Channel og Pat Sharp dukket opp på 80-tallet, følte vi at en helt ny verden åpnet seg. Med pastellfarger, høyt hår og kafeer på hvert gatehjørne:-)

Skrevet

Åhhh.....nå minnet du meg på 10cc strikkballen.....det var fin musikk det..........Dreadlock Holiday..........I was walkin' down the street

Concentratin' on truckin' right

I heard a dark voice beside of me

And I looked round in a state of fright

I saw four faces one mad

A brother from the gutter

They looked me up and down a bit

And turned to each other

I say

I don't like cricket oh no

I love it

I don't like cricket oh no

I love it

Don't you walk thru my words

You got to show some respect

`Cause you ain't heard me out yet

Well he looked down at my silver chain

He said I'll give you one dollar

I said you've got to be jokin' man

It was a present from me Mother

He said I like it I want it

I'll take it off your hands

And you'll be sorry you crossed me

You'd better understand that you're alone

A long way from home

And I say

I don't like reggae no no

I love it

I don't like reggae oh no

I love it

Don't you cramp me style

Don't you queer on me pitch

`Cause you ain't heard me out yet

I hurried back to the swimming pool

Sinkin' pina coladas

I heard a dark voice beside me say

Would you like something harder

She said I've got it you want it

My harvest is the best

And if you try it you'll like it

And wallow in a Dreadlock Holiday

And I say

Don't like Jamaica oh no

I love her

Don't like Jamaica oh no

I love her oh yea

Don't you walk thru her words

You got to show some respect

Don't you walk thru her words

`Cause you ain't heard her out yet

I don't like cricket

I love it (Dreadlock Holiday)

I don't like reggae

I love it (Dreadlock Holiday)

Don't like Jamaica

I love her (Dreadlock Holiday) ..

Skrevet

Vi har bare tre kanalenr nå vi, til høsten har vi ingen.

På 80 tallet da jeg var ung hadde vi en nrk kanal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...