Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 er så imponert over samboer, trodde han kom til å stå oppe ved hodet mitt hele tiden og tviholde meg i hånda, men han holdt jo til og med det ene beinet mitt da jeg presset som værst. han tømte bekken med på tiss og oppkast, og vasket meg bak og foran..hehe. Nå tror jeg han har sett absolutt alle kroppsvæskene mine!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Barnefar var ikke særlig aktiv, men det var jo det jeg ville, så sånn sett var han helt super under fødslene!:-)
Anettemor82 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Oj, det var nå voldsomt så aktiv din mann var da anonym. Tror ikke jeg ville likt at min var så aktiv. min tømte pussbekken med oppkast, men ellers var han der og holdt meg i hånden og masserte og strøk på ryggen når jeg trengte det. gav meg drikke når det var behov for. dette hadde vi snakket om før fødslen også så det var greit.
Helene <3 Sarah Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Min var kjempeflink og støttet meg opp når jeg presset, strøk meg og holdt seg ellers det jeg "innstendig" ba ham om å være..
Nina_J Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Mannen min støttet også ene beinet mitt når jeg presset.. han måtte nesten ta imot barnet selv ettersom jordmor gikk ut midt i en pressrie, og hodet begynte å komme ut! Der lå jeg, og der stod han, helt alene... :/ Heldigvis kom hun inn igjen før barnet kom helt ut!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Jeg kom brølende inn på føden med full åpning, så han rakk ikke gjøre annet enn å kjøre meg til sykehuset. Så støttet han meg inn på fødestua, så løp han for å parkere bilen (sto feilparkert). Da han kom tilbake var snuppa så godt som ute:) Men han var jo flink da, turte faktisk å ta seg en runde og se på hodet hennes når hun sto i åpningen.. Hehe.. uten å svime av:)
~\/ero~ Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 barenfaren fikk ikke lov til og bli med på fødselen. Noe jeg er ganske lei meg for i ettertid. Han hadde selv veldig lyst, og maset på og få komme inn, men fikk ikke lov. Hadde virkelig lyst til og dele denne opplevelsen med han,så føler vi ble litt snytt på en måte. En ting er sikkert, neste gang SKAL han være med.. Synes det er veldig synd at han ikke fikk være med på fødselen til sin førstefødte. Måtte sitte på gangen istedet, stakkar.
~\/ero~ Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 barenfaren fikk ikke lov til og bli med på fødselen. Noe jeg er ganske lei meg for i ettertid. Han hadde selv veldig lyst, og maset på og få komme inn, men fikk ikke lov. Hadde virkelig lyst til og dele denne opplevelsen med han,så føler vi ble litt snytt på en måte. En ting er sikkert, neste gang SKAL han være med.. Synes det er veldig synd at han ikke fikk være med på fødselen til sin førstefødte. Måtte sitte på gangen istedet, stakkar. Føler jeg blir litt misunnlig på dere som fikk ha med mannen
~\/ero~ Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 oi.. kom to ganger dette.. glemte og si at det var siste del av fødselen han ikke fikk være med på. han var flink og støtende den første delen.. Men var ikke så lenge det varte
~\/ero~ Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 vet egentlig ikke helt.. vi spurte aldri. Men tror det var fordi jeg fødte for tidlig og det var litt hektiske omstendigheter. Men mener alikevel han også burde tatt del i fødselen så lenge han hadde lyst. Er jo hans barn også
*mamma*til*markus* Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Samboeren min var kjempe flink.. Han ga meg drikke når jeg skrek etter det:)) Og klippet navlestrengen når vi var ferdig...! Jeg ville ikke at han skulle gjøre mer enn det. Jeg var i en utrolig dyp konsentrasjon og var i min egen verden der jeg lå...
Gjest Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Er glad han ikke var aktiv på den måten ihvertfall, hihi...Jeg hadde jordmor og barnepleier som gjorde sånne ting. Men ellers var han ganske aktiv på den måten jeg ville, snakket med jordmor for meg når jeg ikke klarte å formidle det jeg ville si, strøk og masserte meg, holdt meg i hånden, støttet meg, kom med drikke når jeg var tørst, hjalp meg fra sted til sted osv :-) Veldig flink!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Her var han like aktiv som din HI:-) Hihi. Han gjorde alt som trengtes uten at jeg trengte å be om noe som helst, noe jeg ikke var i stand til:-P Utrolig stolt over han:-)
Gjest Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Hvilken av dem? ;-) Her var det litt ulikt, på første rakk han bare å komme til sykehuset omtrent før ungen var på vei ut, tror han holdt meg i hånden, men husker ærlig talt ikke (mange svarte hull i den fødselen gitt, styrtfødsel), jo han gav meg drikke en gang. Under andre, osm tok ca7 ganger så lang tid som første underhold han meg med morsomtprat og galgenhumor, gikk med meg rundt sykehuset, så medfølende ut når jeg hadde vonde rier, sa jeg var så flink atte, prøvde å holde meg i hånden når det gikk mot slutten, men var flink mann og holdt seg unna nå jeg skubbet han vekk (orket ikke at noen tok på meg når jeg hadde rier). Tredje gang var han flink å jage bort hjortene som hadde parkert seg selv i veien da vi var på vei til føden, flink mann å gå ut når jeg ble sjekket for åpning og slikt, hentet alt jeg ba om, og holdt meg i hånden og så ikke så altfor skrekkenslagen ut når mini kom ut under ganske høylytt banning og hyling fra min side (ungen var 4,5 kg og kom med knyttenevnen inntil hode, det kjentes!) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå