Gå til innhold

flere som har barn i sete leie?


Anbefalte innlegg

Skrevet

her ligger lille gutt i seteleie... jeg er nå 35+6 dager på vei....

 

når snudde ev deres barn det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, nå i dette svangerskapet ligger babyen med hodet ned, men fødte førstemann i sete og begge tvillingene satt i sete ved siste svangerskap, så ble KS da. er veldig individuelt når og om de snur seg. min erfaring med setefødsel er i midlertidig bra. Fikk målt bekkenet og konstatert at det var bredt nok, og opp mot ett KS føder jeg heller i sete engang til om det skulle skje.

Skrevet

Hei du..er i samme situasjon som deg jeg..er 35+1 og lille nurk sitter med rompa ned. Har ei jente på 20 mnd som også satt hele forrige svangerskap. Hun ble tatt med ks da riene startet 15 dager før termin.

Skrevet

Jenta mi ligger også i seteleie. Er 35+3 i dag. Hun har ligget slik siden uke 20, og tror ikke hun har planer om å snu seg. Skal på sykehuset i morgen for å målen bekken o.l. Ikke veldig gira på å føde på overtid, eller at jenta skal bli for stor.....

Skrevet

Er 4 dager på overtid med setebaby. Så her er det lite håpe om at babyen skal snu seg.

 

Mulig jeg går for igangsetting over helga om den ikke har kommet av seg selv .Tenker litt på at den kan bli for stor der inne... Men satser uansett på normal fødsel. KS er ikke noe jeg nsker i allle fall.

Skrevet

Frøkna her har satt seg skikkelig til rette og har heller ingen planer om å snu seg. Er i uke 37+6 og venter på svar fra sykehuset om bekkenet mitt er stort nok til vaginal fødsel :)

Skrevet

Hei dere,

 

Jeg er bare 24 uker, men svarer litt paa 3. trim ang setefoedsler.

 

Min positive erfaring med godt planlagt setefoedsel forrige svangerskap har jeg svart paa - paa to andre traader som ligger paa foerstesiden her naa.

 

Etter to mistlykkede snuforsoek (det ene proevde legen virkelig intenst, men babyen satt bom fast) planla vi setefoedsel og jeg ble - litt der og da - spurt om jeg ville bli satt i gang - en uke over termin.

 

De vil helst ikke at setebarn skal gaa noe saerlig paa overtid (som jo er alt etter 14 dager over termin) grunnet at man skal ha full kontroll paa en setefoedsel, og man MAA ha epidural blant annet.

 

Min baby ble estimert til aa muligens vaere over 4 kg, men lille nutta var bare 3440 da hun kom ut da, men 52 cm lang da.

 

Les gjerne paa de to andre traadene, jeg har hoert at noen yogastillinger fint snur babyen om man gjentar dem noen ganger foer foedsel, snakk med kyndige yogaintruktoerer for aa vite hvilke som gjelder. Det er blant annet denne "staa paa alle fire stillingen" samt at man gjoer noe paa rygg hvor man boeyer et kne over saa langt man kommer osv. Meeeeeeen snakk med noen kyndige foer dere proever det da... =o)

 

Lykke til!

 

Setefoedsel kan vaere kjempefint det. Spesielt planlagte, hvor man kjenner innvendige bekkenmaal. Man har veldig godt utstyr itl aa foelge med babyen i dag kontra for bare 6-7 aar siden, saa det er ikke lenger hold i aa si at planlagt setefoedsel skal vaere noe hoeyere risiko enn et planlagt KS faktisk.

Skrevet

34 pluss 6 idag og han ligger fortsatt i seteleie. Men er det ikke slik at for førstegangsfødene så får de tilbud om ks? Har ikke lyst til å føde i sete...

Skrevet

Ingen blir tvunget til å føde baby i sete uansett. Om det virkelig er KS du ønsker så får du det.

 

Jeg for min del er mye mer klar for en normalfødsel i sete enn et KS, men det er jo ulike ønsker...

 

Det viktige er at du er tydlig overfor legene på syehuset om at du er klar over risikoen ved et KS, og at du er bestemt på å gjennomføre det. At ikke setefødsel er et alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...